پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا پیش‌بینی کرد هوای تهران در نخستین هفته مهرماه 10 تا 20 درصد آلوده‌تر شود.

یوسف رشیدی با بیان این مطلب اظهار کرد: به طور معمول در هفته نخست مهرماه آلودگی هوا 10 تا 20 درصد افزایش می‌یابد که البته این مساله به شرایط آب و هوا نیز بستگی دارد، چنانچه اگر وضعیت هوا مناسب نباشد آلودگی هوا ممکن است بیش از 20 درصد نیز افزایش یابد.

وی پیش‌بینی آلودگی هوا در تهران را از مهمترین اقداماتی دانست که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید صورت می‌گیرد و افزود: پیش‌بینی آلودگی هوا می‌توانند به شهروندان تهرانی جهت برنامه‌ریزی سفرهای درون شهری کمک کند تا در صورت امکان از سفرهای غیر ضروری در روزهایی که آلودگی هوا بیش از حد استاندارد است جلوگیری شود.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا همچنین از احداث 5 ایستگاه کوچک سنجش آلودگی هوا تا پایان سال خبرداد و تصریح کرد: ایستگاه‌های کوچک سنجش آلودگی هوا از آنجا که فضای کمی را اشغال می‌کنند، قابلیت نصب در مکان‌های مختلف شهر را دارند.

وی تاکید کرد: برای احداث ایستگاه‌های موجود فضای نسبتا بزرگی نیاز است که این امر مشکلاتی را برای احداث ایستگاه‌های جدید در برخی از نقاط شهر به وجود آورده اما با راه‌اندازی ایستگاه‌های کوچک (میکرو استیشن) می‌توان در اکثر نقاط شهر ایستگاه سنجش آلودگی هوا راه اندازی کرد.

کد خبر 61091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز