معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری از ارائه لایحه اصلاح مقررات ناظر بر مسئولیت کیفری کودکان و نوجوانان در قانون مجازات اسلامی به هیات دولت خبر داد.

محله شهر آرا را براي كودكان ميسازيم

به گزارش همشهری آنلاین، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری در صفحه توئیتر خود نوشت: نظر به اهمیت صیانت از منافع و ضرورت وحدت رویکرد در مسئولیت کیفری کودکان زیر ۱۸ سال، معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، لایحه اصلاح مقررات ناظر بر مسئولیت کیفری اطفال و نوجوانان در قانون مجازات اسلامی را تهیه و جهت سیر مراحل قانونی به هیئت دولت ارائه کرده است.

لایحه اصلاح مقررات ناظر بر مسئولیت کیفری کودکان به دولت رفت

لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان در سال ۱۳۹۰ به پیشنهاد قوه قضائیه و توسط دولت وقت به مجلس ارسال شد و سال ۱۳۹۷ به تصویب رسید. نظر به اهمیت صیانت از منافع عالیه کودکان زیر ۱۸ سال به طور عام و کودکان دختر زیر ۱۸ سال به طور خاص و با عنایت به ضرورت وحدت رویکرد سیاست جنایی در حوزه مسئولیت کیفری اطفال و نوجوانان، معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور لایحه اصلاح مقررات ناظر بر مسئولیت کیفری اطفال و نوجوانان در قانون مجازات اسلامی را تهیه و به منظور سیر مراحل قانونی به هیئت دولت ارائه کرده است.

کد خبر 610046

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha