سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: شرکت مخابرات ایران در جریان معاملات بورس تهران در روز سه‌شنبه ۲۹ مرداد از جدول تقاضا به جدول عرضه تغییر مکان داد.

در این روز ۵۵ دستور فروش برای ۲.۳ میلیون سهم شرکت مخابرات به ارزش ۳.۶۷ میلیارد ریال صادر شد.

البته بیشترین حجم دستور فروش‌های صادر شده امروز مربوط به شرکت فولاد اصفهان بود که مدتی است صدر جدول عرضه در اختیار این شرکت است.

طی معاملات این روز کاری ۳ هزار و ۷۴۰ نفر حدود ۱۱۰.۴۲۶ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۵۴۸.۱۸ میلیارد ریال را به فروش گذاشتند. ارزش سهام عرضه شده فولاد خوزستان نیز در معاملات امروز ۸۶ میلیارد ریال ارزیابی شد.

در مجموع معاملات انجام شده بر روی سهام سه شرکت یاد شده، یعنی فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و شرکت مخابرات موجب شد امروز شاخص بورس (شاخص قیمت و بازده نقدی) افت زیادی را تجربه کند.

در این روز شاخص با ۲۹۸.۳۸ واحد افت به ۴۷ هزار و ۶۹۶ واحد نزدیک شد. همچنین در این روز شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) با ۷۶.۷۸ واحد کاهش مواجه شد و به ۱۲ هزار و ۲۰۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) با ۸۲.۳ واحد افت و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) با ۶.۷ واحد افت دادوستدهای امروز بورس تهران را به پایان رساندند.

از سوی دیگر گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادلات سهام نشان می‌دهد که امروز ۳۲۰ نفر برای خرید ۲.۳ میلیون سهم چادرملو به ارزش ۳۲.۶۸ میلیارد ریال برگه دستور خرید پر کردند.

همچنین ۱۴۳ نفر برای خرید ۵۱۷ هزار و ۶۱۰ سهم گل گهر به ارزش ۱۴.۳۶ میلیارد ریال اقدام کردند.

کد خبر 60998

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز