مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مرکز شماره‌گذاری راهنمایی و رانندگی گفت: یک میلیون و هفتصد هزار خودرو در کشور تعویض پلاک نشده‌اند.

سرهنگ غلامی گفت: در صورتی که صاحبان این خودروها تا پایان شهریور به مراکز تعویض پلاک مراجعه نکنند کارت سوخت آنان باطل خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی گفت: از این تعداد خودرو 450 هزار خودرو حائز شرایط تعویض پلاک هستند اما بنا به دلایلی ازجمله ناقص بودن مدارک، انجام ندادن انحصار وراثت و دسترسی نداشتن به مالک اصلی موفق به تعویض پلاک نشده‌اند که باید هرچه زودتر برای رفع مشکل خود اقدام کنند.

رییس مرکز شماره‌گذاری ناجا درباره بقیه خودروها گفت: 375 هزار خودرو تاکنون از بین رفته است و 875 هزار خودرو نیز در سن فرسودگی قرار دارد.

سرهنگ غلامی ادامه داد: خودروهای فرسوده به تعویض پلاک نیاز ندارند اما باید با در دست داشتن مدارک مالکیت خودرو به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند تا اطلاعات خودروی آنان در سیستم ثبت و به آنان آرمی تحویل داده شود.

وی گفت: دریافت این آرم هزینه‌ای ندارد و رانندگان خودروهای فرسوده باید این آرم را روی شیشه خودروی خود بچسبانند.

رییس مرکز شماره گذاری ناجا گفت: مالکان خودروهای عمومی گازوئیل‌سوز نیز در صورت تغییر کاربری با توجه به مصوبه اخیر هیات دولت و ابلاغ آن از سوی وزارت کشور می‌توانند برای تعویض پلاک خود تا پایان شهریور اقدام کنند که در غیر این صورت کارت سوخت این دسته از رانندگان نیز باطل خواهد شد.

هشت میلیون و 950 هزار خودرو در کشور وجود دار د که یک میلیون و 700 هزار خودرو تاکنون نسبت به تعویض پلاک خود و مشخص شدن وضعیت مالکیت یا از بین رفتگی خودرو اقدام نکرده‌اند.

کد خبر 60988

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز