تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درگذشت خبرنگاران ایسنا و ایرنا را تسلیت گفتند.

خبرنگاران ایسنا و ایرنا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، روز گذشته ( ۲ تیر) اتوبوس حامل خبرنگارانی که برای تهیه گزارش از دریاچه ارومیه به این منطقه رفته بودند، در جاده ارومیه - نقده واژگون شد. در این حادثه تلخ «مهشاد کریمی» خبرنگار حوزه محیط زیست ایسنا و «ریحانه یاسینی» خبرنگار ایرنا جان خود را از دست دادند و سایر خبرنگاران نیز مصدوم شدند.

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صفحات شخصی خود در توییتر این حادثه تلخ را تسلیت گفتند که در زیر می خوانید:

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس:
«حادثه تلخ واژگونی اتوبوس خبرنگاران و درگذشت دو خبرنگار جوان خانم ریحانه یاسینی و خانم مهشاد کریمی، قلب‌ها را سرشار از غم و اندوه کرد.
این حادثه دلخراش را به جامعۀ خبری کشور، همکاران آن عزیزان در خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا و خانواده‌های محترم آنها تسلیت می‌گویم.»


علی نیکزاد نایب رئیس مجلس:
«حادثه غمبار واژگونی اتوبوس حامل ⁧‫خبرنگاران‬⁩ حوزه محیط زیست و فوت دو نفر از این عزیزان بسیار تاثر برانگیز بود. در تماس با استاندار آذربایجان غربی جویای حال سایر خبرنگاران شدم. برای آنها آرزوی سلامتی دارم. خداوند به خانواده این دو خبرنگار محترم و به جامعه رسانه ای صبر دهد.»

سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست:
«‏غم این حادثه دلخراش وصف پذیر نیست. این چه وضعیتی است که هم باید غم از بین رفتن ⁧‫دریاچه ارومیه‬⁩ را خورد و هم غم احیای آن؟ سازمان محیط زیست پاسخ دهد که اگر برای پوشش احیای دریاچه واقعا یک اتوبوس خبرنگار لازم است، چرا تمهیداتی برای سلامتی آنان اتخاذ نشد؟»

فاطمه محمدبیگی سخنگوی فراکسیون محیط زیست:
«خبر درگذشت ۲ خبرنگار جوان و مصدوم شدن تعدادی دیگر از خبرنگاران در حادثه واژگونی اتوبوس بسیار غم انگیز بود خبرنگارانی که صدای مطالبه گر آنها در حوزه های مختلف از جمله محیط زیست بلند است. با عرض تسلیت به جامعه خبری، در فراکسیون محیط زیست چرایی این حادثه دلخراش رابه جد پیگیری خواهیم کرد.»

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران:
«درگذشت ناگوار خانم ها کریمی و یاسینی خبرنگاران ایسنا و ایرنا و مصدوم شدن جمعی از خبرنگاران درحادثه تصادف درحین ماموریت آذربایجان غربی موجب تاثروتالم خاطر همه گردید. ضمن تسلیت به خانواده این عزیزان و جامعه خبرنگاری کشور،بررسی علل این حادثه به فوریت در دستورکار ⁧‫کمیسیون‌ عمران‬⁩ قرار گرفت.»

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:
«‏خبر ناگوار واژگونی اتوبوس جمعی از ⁧‫خبرنگاران محیط زیست‬⁩ و فوت دو بانوی خبرنگار کشور موجب تاثرفراوان گردید.ضمن عرض تسلیت به جامعه رسانه ای و خانواده های داغدار و آرزوی سلامتی برای عزیزان مجروح در این حادثه، از مسئولان امر می‌خواهیم با بررسی دقیق علت از تکرار چنین حوادثی جلوگیری گردد.»

زهره الهیان نماینده تهران:
«درگذشت دو بانوی خبرنگار را به خانواده ایشان و جامعه خبری و اصحاب رسانه کشور به ویژه خبرگزاری ایسنا و ایرنا تسلیت عرض می‌کنم.»

سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه:
« حادثه غم انگیز واژگونی اتوبوس حامل ⁧‫خبرنگاران‬⁩ در شهرستان نقده و درگذشت خبرنگاران جوان؛ خانم ها ⁧‫یاسینی‬⁩ و ⁧‫کریمی‬⁩ موجب ناراحتی همه مردم گردید .
ضمن عرض ⁧‫تسلیت‬⁩ به جامعه خبری کشور و خانواده این دو عزیز ؛ بار دیگر خواستار ⁧‫توجه ویژه‬⁩ مسئولین امر ؛ به نیاز های خبرنگاران هستم .»

محمد مولوی نماینده آبادان:
«تسلیت واژه کوچکی است در مقابل از دست دادن دو خبرنگار عزیز در حوزه محیط زیست کشور.
واژگونی اتوبوس خبرنگاران عزیز و درگذشت دو خبرنگار را به جامعه خبرنگاری کشور  و خانواده های آنان تسلیت عرض می کنم وبرای مصدومان این حادثه آرزوی سلامتی دارم.»



فاطمه قاسم پور نماینده تهران:
«درگذشت دو نفر از خبرنگاران جوان و پرتلاش حوزه محیط زیست در حادثه تلخ واژگونی اتوبوس، خبری تلخ و دردناک بود۔ عرض تسلیت به جامعه رسانه‌ای کشور، به‌ویژه خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا و خانواده‌های محترم این عزیزان.»

الهام آزاد نماینده نایین:
«خبر حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران و درگذشت خانم ها ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی از خبرنگاران جوان خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا موجب تاثر و تالم گردید.این حادثه ناگوار و تلخ را به خانواده‌های آن عزیزان و جامعه خبری ⁧‫تسلیت‬⁩ می‌گویم.»

سید محمد موحد نماینده کهگیلویه و بهمئی:
«خبر درگذشت خبرنگاران جوان و مجروحیت تعدادی دیگر از این عزیزان فضای کشور را بازهم غمبار نمود . در سختی کار خبرنگاران شکی نیست و چنین حوادث تلخی تلنگری است که قوانین مشاغل سخت و زیان آوری چون خبرنگاران بدون تبعیض و بدرستی اجرایی گردد تا دغدغه شان به حداقل برسد. »

مالک شریعتی نماینده تهران:
«درگذشت دو بانوی ⁧‫خبرنگار‬⁩، خانمها یاسینی و کریمی را به خانواده ایشان و جامعه خبری کشور ⁧‫تسلیت‬⁩ عرض میکنم و امیدوارم مجروحان این سانحه سریعتر بهبود یابند.»

احمد امیرابادی فراهانی نماینده قم:
«واژگونی اتوبوس ⁧‫خبرنگاران‬⁩ ⁧‫محیط زیست‬⁩ و فوت دو نفر از بانوان عرصه خبر موجب تألم و تأثر شده است. ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به خانواده‌های ایشان و جامعه ارزشمند خبری، خواستار پیگیری دستگاه‌های متولی برای شفاف‌سازی علت حادثه و رسیدگی جدی به مجروحان هستیم.»

محسن علیزاده نماینده سپیدان:
«انا لله و انا الیه راجعون
حادثه تلخ و درگذشت ناباورانه بانوان ⁧‫خبرنگار‬⁩ در مسیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را به خانواده رسانه‌ای کشور تسلیت گفته و از درگاه باریتعالی علو درجات را برای آن عزیزان مسئلت می‌نمایم.»

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان:
«باز خبری تلخ! تا کی باید شاهد از دست رفتن عزیزانی در ⁧‫حوادث رانندگی‬⁩ باشیم و هربار بعد از سانحه کمیته‌ای صوری برای بررسی ابعادش تشکیل شود؟ و البته بی‌نتیجه!
این بار ⁧‫اتوبوس خبرنگاران‬⁩ آرزوهای فعالان محیط زیست را برباد داد. تسلیت به خانواده‌ها و جامعه رسانه. بازهم تشکیل کمیته ای دیگر!»

علیرضا عباسی نماینده کرج:
«جان باختن دو تن از خبرنگاران مرتبط با حوزه محیط زیست و زخمی شدن جمعی دیگر از خبرنگاران عزیز در ارومیه را  تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند برای آنان مغفرت و برای خانواده این عزیزان صبر آرزومندم و به عنوان عضوی از کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، پیگیر علت حادثه هستم.»

روح الله حضرت پور نماینده ارومیه:
«خبر درگذشت ⁧‫مهشاد کریمی‬⁩ و ⁧‫ریحانه یاسینی‬⁩، این دو خبرنگار توانا و گرانقدر حوزه محیط زیست در حادثه تلخ اتوبوس خبرنگاران، موجب تاثر و تالم اینجانب گردید.ملت ایران و مردم قدرشناس آذربایجان، امروز داغدار این دو خبرنگار متعهد است.»

کد خبر 609874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha