پنجشنبه ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
۰ نفر

استقلال تیم سوم جدول فردا در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر، میزبان گل‌گهر تیم چهارم است.

مجیدی و قلعه‌نویی

به گزارش همشهری‌آنلاین، در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر از رقابت نزدیک پرسپولیس و سپاهان در صدر جدول که بگذریم، حساس‌ترین بازی هفته را استقلال و گل‌گهر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌کنند.  

همسایگی ۲ تیم در جدول رده‌بندی و رقابتی که برای کسب رتبه سوم میان آنها جریان دارد فقط ۱۰ درصد از حساسیت این بازی را شکل می‌دهد. ۹۰ درصد دیگر، جنگ سنتی میان ۲ چهره محبوب آبی‌ها یعنی امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی است. فرهاد اگرچه هنوز روی نیمکت استقلال هیچ جامی نگرفته اما محبوبیتی که از زمان بازی‌اش جمع کرده هنوز آنقدر پابرجاست که حتی در جنگ میان او و مدیران استقلال هواداران طرف شماره ۷ محبوب‌شان را بگیرند. آن طرف امیر قلعه‌نویی هم صاحب تمام جام‌های استقلال در لیگ برتر است و با وجود اینکه از آخرین حضورش روی نیمکت آبی‌ها ۶ سال گذشته هنوز برای قشر خاصی از استقلالی‌ها محبوب‌ترین است و همیشه یکی از گزینه‌های بازگشت به نیمکت این تیم محسوب می‌شود.

امیر - فرهاد؛ ۲ بازی، ۲ باخت

روزی که فرهاد مجیدی در یکی از خلوت‌ترین بازی‌های استقلال از فوتبال خداحافظی کرد، سرمربی آبی‌ها و کسی که فرهاد پیش از همه او را برای خداحافظی در آغوش گرفت همین امیر قلعه‌نویی بود. رابطه این دو بعدها با قهر و آشتی‌های زیادی همراه بوده اما همه می‌دانند رابطه‌ای که میان این دو نفر حاکم است نامش هر چه باشد رفاقت نیست. تقابل‌های این دو چهره به‌عنوان ۲ سرمربی به همان ۲ بازی خاص فصل گذشته محدود می‌شود که با فاصله‌ای کوتاه در لیگ و حذفی انجام شد. سال گذشته در هفته‌های پایانی لیگ استقلالِ مجیدی با سود بردن از اشتباهات داوری سپاهانِ قلعه‌نویی را ۲ بر یک برد. چند روز بعد ۲ تیم دوباره در جام‌حذفی به مصاف هم رفتند که این بار استقلال کاملا برتر بود و آسان‌تر از بازی قبلی با ۲ گل برنده شد. امیر قلعه‌نویی در بازی اول به‌خاطر بیماری غایب بود و در بازی دوم که حضور داشت بین ۲ نیمه به‌دلیل اعتراض شدید به داوری اخراج شد. مصاف فردا شب، سومین تقابل امیر و فرهاد از روی نیمکت‌هاست؛ مصاف شماره ۷ و شماره ۸ محبوب استقلال در سال‌های دور و نزدیک.

امیر - استقلال؛ کاملا مساوی

قلعه‌نویی اگرچه در تقابل با مجیدی هیچ بردی نداشته اما در بازی‌های رودررو مقابل استقلال کارنامه متعادلی دارد که تعداد برد و باخت‌هایش کاملا مساوی است. او در کسوت مربیگری با تیم‌های مس کرمان، سپاهان، تراکتور، ملوان، ذوب‌آهن و گل‌گهر ۲۱ بار در لیگ برتر مقابل استقلال قرار گرفته که حاصل کارش ۹ برد، ۵ مساوی و ۷ باخت بوده است. یعنی بردهای قلعه‌نویی ۲ تا بیشتر از استقلال بوده که این دو برد هم با ۲ باخت او در جام‌حذفی پاک می‌شود. او یک‌بار با تراکتور و یک‌بار با سپاهان در جام حذفی به مصاف استقلال رفته که مقابل مظلومی و مجیدی شکست خورده است. بنابراین کل بازی‌های رودرروی قلعه‌نویی با استقلال در لیگ و حذفی ۲۳ بازی است که سهم هر یک از طرفین ۹ برد بوده است. امشب هر دوطرف به‌دنبال دهمین برد می‌گردند و البته امیر تشنه کسب نخستین پیروزی مقابل فرهاد و گرفتن انتقام ۲ باخت سال گذشته است. امیر در بازی رفت این فصل در سیرجان ۲ بر یک به استقلالی باخت که سرمربی‌اش در آن روز محمود فکری بود.  

کد خبر 609818
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha