مجموعه‌ای از لباس‌ها و ابزار ورزشی راجر فدرر، تنیسور افسانه‌ای و قهرمان ۲۰ گرند اسلم دنیای تنیس امروز چهارشنبه ۲۳ ژوئن در حراج‌خانه کریستیز لندن چکش می‌خورد.

حراج / لوازم ورزشی فدرر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، کفش‌ها، راکت‌ها، توپ‌ها، لباس‌ها و برخی دیگر از ابزار مربوط به دوران حضور فدرر کبیر در زمین‌های تنیس در یک حراج زنده در لندن به فروش می‌رسد. این حراجی همزمان با رویداد حضوری لندن تا روز ۱۴ جولای در فضای مجازی ادامه می‌یابد و قرار است درآمد آن به بنیاد راجر فدرر برسد؛ نهادی که در حوزه کمک به آموزش کودکان جنوب آفریقا و البته بچه‌های سوئیسی زیر نظر تنیسور سرشناس فعالیت می‌کند.

در حراج کریستیز لندن ۲۰ قطعه از ابزار و لباس‌های فدرر مربوط به پیروزی‌های او در بازی‌های گرند اسلم چکش می‌خورد اما حراج آنلاین شامل بیش از ۳۰۰ قطعه است و حدود سه هفته هم ادامه خواهد یافت. فدرر درباره انگیزه خود از حضور در این حراجی خیریه گفت: «من از همان روز اول لباس‌ها و وسایلم را به این امید نگه داشتم که یک روز با آنها بتوانم کاری انجام دهم و در دنیا تفاوت ایجاد کنم.»

یکی از قطعه‌هایی که چوب حراج می‌خورد، یک کیف راکت مربوط به رقابت‌های ویمبلدون ۲۰۰۶ است؛ جایی که فدرر در آن رافائل نادال را در بازی نهایی شکست داد و برای چهارمین بار پیاپی قهرمان مهم‌ترین و قدیمی‌ترین رقابت تنیس جهان شد. انتظار می‌رود این کیف ۱۵ تا ۲۵ هزار پوند چکش بخورد. قهرمان سوئیسی سال بعد هم برای پنجمین بار جام قهرمانی ویمبلدون را بالای سر برد و حالا لباس و راکت آن بازی با ۳۰ تا ۵۰ هزار پوند به کریستیز آمده است.

از گران‌ترین قطعه‌هایی که در حراج مربوط به دوران قهرمانی راجر فدرر در کریستیز لندن عرضه می‌شود، یک جفت کفش نایکی امضاشده است و مسئولان حراج‌خانه کریستیز برای آن قیمت ۵۰ تا ۷۰ هزار پوند پیش‌بینی کرده‌اند. انتظار می‌رود از برنامه حراج فدرر رقمی در حدود یک میلیون پوند به بنیاد خیریه راجر فدرر برسد.

یادگارهای ورزشی تنیسور افسانه‌ای سوئیس در کریستیز حراج می‌شود
توپ امضاشده راجر فدرر در رقابت‌های اوپن ۲۰۱۲ مادرید
یادگارهای ورزشی تنیسور افسانه‌ای سوئیس در کریستیز حراج می‌شود
لباس‌های قهرمان سوئیسی در رقابت‌های اوپن فرانسه - رولان گاروس ۲۰۰۹
یادگارهای ورزشی تنیسور افسانه‌ای سوئیس در کریستیز حراج می‌شود
راکت‌های راجر فدرر در المپیک ۲۰۱۲ لندن

کد خبر 609733

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha