مجموع نظرات: ۲
جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از شناسایی  ۲۲  نقطه حادثه خیز در سطح محورهای فرعی شهرستان رشت خبر داد.

تصادفات

 «بهرام امیری نژاد» به همشهری آنلاین گفت: محورهای فرعی و روستایی در شهرستان رشت از جمله مناطق پر تردد و تصادف خیر گیلان هستند که در راستای ایمن سازی راه‌های فرعی و روستایی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اقدامات ایمن سازی متعددی از سال گذشته تاکنون در آنها انجام داده است.

وی این اقدامات را نظیرخط کشی محورها، نصب تابلوها و علائم ایمنی، احداث روشنایی نقطه ای، ایجاد جزیره و دماغه جداکننده ترافیک، نصب گاردریل و نیوجرسی در سطح راه‌ها اعلام کرد و گفت: در محور خمام –خشکبیجار که یکی از پر تصادف‌ترین جاده‌های شهرستان رشت است رفع نقطه حادثه خیز کته‌سر، احداث روشنایی نقطه‌ای، نصب تابلوهای راهنمای اطلاعاتی، نصب چراغ‌های چشمک زن، نصب بازتاب چشم گربه‌ای طولی و عرضی، نصب سرعتکاه، اجرای خط کشی و نصب نیوجرسی انجام شد.

امیری نژاد با اشاره به اینکه همه محورهای سطح استان و شهرستان رشت نیاز به ایمن سازی دارند، محورهای حسن رود –زیباکنار، خواچکین –پیربازار، محور رشت –پیربازار، محور سنگر –کوچصفهان، محور فومن –شفت – سراوان، محور رشت –جیرده و محور رشت –لاکان  را از جمله جاده‌های تصادف خیرزگیلان عنوان کرد که در اولویت ایمن سازی این اداره کل قرار دارند.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری گیلان با اشاره به ۲۲ نقطه حادثه خیز در سطح محورهای حوزه استحفاظی شهرستان رشت از اصلاح  ۱۱ نقطه در ابراهیم سرا، چولاب، رشت آباد، ماهی فروشان، دارسازی، بسته دیم، شاقاجی، شهرستان، حشکوا، سده و بلسبنه  خبر داد.

محور فرعی خمام به خشکیبیجار که  از سال ۱۳۹۵ در دست تعریض و بهسازی قرار گرفته بود به دلیل نبود اعتبارات و کد برنامه بودجه متوقف شده است. عملیات تعریض این محور در فاز اول به طول حدود ۷.۸ کیلومتر با عرض نهایی جاده ۱۳.۵ متر و حدود ۲.۵ متر اجرایی و سپس متوقف شد.

کد خبر 609722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha