شهردار تهران گفت: شورای شهر اعتبار مناسبی را برای پروژه های مدیریت شهری با محوریت محله و انسان محوری در نظر گرفته است. ۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ و در سال ۱۴۰۰ نیز بیش از این مقدار، اعتبار برای این پروژه ها لحاظ شد.

حناچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، پیروز حناچی، امروز در آیین بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری منطقه ۱۴ و بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان های دولاب گفت: امروز یکی از روزهای زیباست از این جهت که پروژه های متفاوتی را افتتاح می کنیم و نکته مشترک همه پروژه ها نگاه اجتماعی به آنها است. نگاهی که برای حل مشکلات شهر راهگشاست و هزینه های شهر را کاهش می دهد. 

او افزود: شورای شهر اعتبار مناسبی را برای این پروژه ها در نظر گرفته است. دو هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ و  در سال ۱۴۰۰ بیش از این مقدار، اعتبار برای این پروژه ها لحاظ شد.

حناچی با اشاره به بازدید از بوستان اجتماعی منطقه ۱۴ ادامه داد: در این بوستان مردم نقش محوری را برای حفاظت و حراست دارند و برعکس سایر بوستان‌ها معتادان از دست مردم متواری اند و این نتیجه نگاه اجتماعی به شهر است. امیدواریم که دوستان دیگر هم که برای دوره بعد مدیریت را بر عهده می گیرند این مسیر را دنبال کنند و به عقب برنگردیم.

شهردار تهران اضافه کرد: بخش دیگری از این پروژه ها مربوط به نقاطی از جمله خیابان کرمان است که مدت مدیدی بدون توجه مانده بود. پروژه هایی که در کمیسیون ماده ۵ تصویب و پیگیری شد.

او  عنوان کرد: شاید افزایش بافت فرسوده در آمار، افتخار نباشد اما در این دوره ۵۰ هکتار از این منطقه به آمار بافت فرسوده اضافه شد تا شهروندان بتوانند از طرح های تشویقی آن استفاده کنند.

حناچی با تاکید بر توجه به ارزش های شهر که ریشه در تاریخ معاصر دارد و تبدیل تهران به شهری برای همه و تمامی ادیان الهی و حق استفاده از امکانات برای همه، افزود: این منطقه متروکه که ریشه های تاریخی دارد و بسیاری از شخصیت ها در آن آرام گرفتند، بازسازی شده و به یکی از جاذبه های شهر تبدیل می شود. 

او گفت: یکی از خصوصیات این دوره این بود که عرصه‌های عمومی را گسترش دادیم و امیدواریم که این نگاه ادامه پیدا کند، نگاهی که ضمانت اجرای آن خود مردم هستند.

شهردار تهران در پایان ابراز امیدوای کرد که این مکان مورد قبول هم وطنان مسیحی قرار گیرد و تاکید کرد: با توجه به ثبت ملی بودن این مکان و واجد ارزش بودن آن باید متناسب با ارزش ها با آن برخورد شود.

کد خبر 609707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha