یک متخصص تغذیه در روسیه معتقد است که کمبود مواد غذایی در طول رژیم لاغری می‌تواند منجر به عصبانیت بیشتر شود.

عصبانیت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، یولیا چخونینا متخصص تغذیه روس گفت که بدخلقی، اضطراب و تحریک‌پذیری در طول رژیم می‌تواند نتیجه کمبود تریپتوفان باشد. یولیا چخونینا، محقق ارشد در مرکز تحقیقات فدرال تغذیه و بیوتکنولوژی معتقد است که این آمینو اسید برای سنتز سروتونین بدن ضروری است.

وی تصریح می‌کند: اغلب سوء‌تغذیه، به ویژه کمبود پروتئین، می‌تواند باعث تغییر در زمینه عاطفی، بدتر شدن روحیه، اضطراب و غیره شود. این امر ممکن است به این دلیل باشد که کمبود یکی از اسیدهای آمینه به نام تریپتوفان وجود دارد. یولیا چخونینا در مصاحبه‌ای توضیح داد: این ماده به عنوان یک پیش‌ماده در بدن ما برای سنتز سروتونین عمل می‌کند. با داشتن یک رژیم غذایی نامتعادل در ۹۰٪ موارد، یکی از عواقب آن کاهش زمینه عاطفی و هورمون خوشبختی است.

برای جلوگیری از مشکلات خلقی، این متخصص تغذیه توصیه می کند تعدادی از مواد غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

وی در پایان این مقاله می‌گوید: برای جلوگیری از خطر کمبود تریپتوفان، اطمینان از وجود منابع روزانه تریپتوفان در رژیم کاهش وزن شما بسیار مهم است. بیشتر تریپتوفان در خاویار قرمز و سیاه است، اما به دلایل مختلف این محصول نمی‌تواند در رژیم غذایی لاغری ما باشد. بهتر است آجیل، توفو و سایر محصولات سویا، و همچنین گوشت خرگوش، مرغ و بوقلمون بیشتر خورده شود.

کد خبر 609660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha