آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با بیان اینکه میثاق امام میثاق با همه خوبی‌هاست،‌ گفت: میثاق با امام میثاق با ارزش‌های انقلاب اسلامی و کار کردن و تلاش کردن برای خداست و میثاق با امام توجه به مردم و مردمداری و مردمی بودن است.

رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جماران و فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهوری منتخب صبح امروز در آیین تجدید میثاق مسئولین عالی قضایی با امام(ره) با بیان اینکه میثاق امام میثاق با همه خوبی هاست،‌گفت: میثاق با امام میثاق با ارزش‌های انقلاب اسلامی و کارکردن و تلاش کردن برای خداست و میثاق با امام توجه به مردم و مردمداری و مردمی بودن است.

وی افزود: در سیره پاک امام توجه به مردم تشریفاتی و سیاسی و از نوعی که در تمام دنیا احزاب و گروه‌ها دم از مردم می‌زنند نبود و تفاوتشان با امام این است که در مکتب سیاسی امام توجه به مردم تشریفاتی نیست و نظر مردم را مورد توجه قرار می‌داد.

 گزیده سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی در پی می آید:

*میثاق با امام میثاق با کار و تلاش برای خدا و توجه به مردم و مردمداری است. توجه امام به مردم تشریفاتی نیست.

*امام حقیقتا مردم و نظر و رای مردم را باور داشت. توجه به مستضعفین جایگاه ویژه ای در نظر امام داشت.

*میثاق با امام توجه به عدالت است.

*سمت و سوی دستگاه قضا این است که مهربان و ملجا باشد

*۴۰ سال از پیروزی انقلاب می گذرد و باید همه دست اندرکاران تلاش کنند آنچه خواست امام، شهدا و رهبری است عمل شود که آن هم جدای از خواست مردم نیست و آن اجرای عدالت است. خصوصا در دستگاه اجرایی باید تلاش شود در همه لایه ها عدالت اجرا شود.

*محور سند تحول دستگاه قضا را اجرای عدالت قرار دادیم.

*در دولت هم تحول یک مساله مهم است و پیام مردم تحول بوده و محور این تحول هم اجرای عدالت است.

*امروز بیش از هر زمانی فعالان باید تلاش کنند خط امام حفظ شود. این خط نجات کشور و رفع مشکلات قوی و ساخت ایران قدرتمند است. قوت کشور در توجه به خط امام و عمل به این خط نورانی خواهد بود.

کد خبر 609607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha