سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

سهام عدالت در چند روز اخیر و با قرار گرفتن شاخص بورس بر مدار صعودی بخشی از ضرر و زیان‌های خود را جبران کرد و ارزش این سهام امروز (سه‌شنبه) نسبت به روز گذشته با رشد بیش از ۲ درصدی همراه شده است.

سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ارزش سهام عدالت در ماه‌های اخیر به دلیل ابهام موجود در زمینه برجام و انتخابات ریاست جمهوری نوسان زیادی را تجربه کرد اما مسیر بازار از ابتدای هفته جاری تحت تاثیر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری تغییر کرد و در نهایت شاخص بورس بعد از مدت‌ها برای چند روز متوالی بر مدار صعودی قرار گرفت.

معاملات امروز بازار سهام در حالی به پایان رسید که شاخص کل بیش از ۱۸ هزار واحد افزایش داشت، این موضوع باعث شد تا ارزش سهام عدالت که از مدت‌ها قبل در ادامه روند نزولی بازار با افت شدید قیمتی همراه شده بود، بار دیگر تحت تاثیر رشد بازار سهام با افزایش همراه شود.

ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی در بازار امروز به ۲۰ میلیون و ۵۳۸ هزار تومان و ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۰ میلیون و ۹۰۳ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته با رشد حدود ۲درصدی همراه بود.

همچنین ارزش فروش ۶۰ درصد از سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۶ میلیون و ۵۴۱ هزار تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی تا قبل از شروع اصلاح بازار سهام در تابستان به بیش از ۳۸ میلیون تومان رسیده بود، اما به‌مرور و با قرار گرفتن روند معاملات بورس در فاز اصلاحی از ارزش این سهام در بازار کاسته شد.

 آزادسازی سهام عدالت از جمله مسایلی بود که در چند سال اخیر مورد بحث بسیاری از مسوولان قرار داشت، عرضه آن در بورس به عنوان چالشی جدی در بازار مدنظر قرار گرفته بود و فقط در انتظار اجازه رهبر معظم انقلاب بود که در نهایت این اقدام در ۹ اردیبهشت ماه پارسال با صدور ابلاغیه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب آزادسازی و از طریق دو روش با عنوان آزادسازی به روش مستقیم و نیز غیرمستقیم فرصت تصمیم‌گیری را در اختیار مشمولان این سهام قرار داد.

کد خبر 609499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha