دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگارن استرالیایی می‌گویند که دارویی را تولید کرده‌اند که بالقوه می‌تواند به عوارض مرگبار ناشی از دیابت،بیماری قلبی و سایر بیماری‌ها پایان دهد.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه دانشمندان از دانشگاه ملبورن و بیمارستان سنت وینسنت دوشنبه 18 آگوست (28 مرداد) اعلام کردند که این دارو در آزمایش‌ها بر روی حیوانات توانسته است که از فیبروز - ایجاد بافت‌های جوشگاهی یا اسکار غیرقابل برگشت - در اندام‌های داخلی جلوگیری کند.

در حال حاضر هیچ درمانی برای فیبروز وجود ندارد و به گفته پروفسور دارن کلی از دانشگاه ملبورن این داروی جدید با نام FT-11 در صورت موثر بودن در انسان‌ها می‌تواند به همان اندازه کشف داروهای ضدفشارخون اهمیت داشته باشد.

به گفته این دارو می‌تواند به دارویی فوق العاده با کاربردهای فراوان بدل شود و بازار اولیه‌ 20 میلیارد دلاری داشته باشد.

 کلی گفت این دارو از دیابت جلوگیری نمی‌کند،‌بلکه از عوارض ناشی از آن مانند بیماری قلبی و کلیوی پیشگیری می‌کند.

 کلی در این باره گفت: "ما امیدواریم بتوانیم از این عوارض پیشگیری کنیم، و به این ترتیب مانع از آسیب کلیوی بیماران و نیازمندشدن آنها به دیالیز شویم. این کار نفع بسیاری از لحاظ سبک زندگی برای بیماران خواهد داشت."

او گفت این دارو که انتظار می‌رود در 12 ماه آینده در کارآزمایی‌هایی بالینی بر روی انسان آزمایش شود، می‌تواند برای پیشگیری از بیماری کلیوی، بیماری قلبی و سایر مشکلات بهداشتی مانند فیبروز کبدی و ریوی مورد استفاده قرار گیرد.

کلی گفت که حدود 45 بیماری وجود دارد که در آنها شکلی از فیبروز آسیب‌رسان رخ می‌دهد.

 او گفت: "ما در حال حاضر در مطالعات بر روی موش‌های آزمایشگاهی دریافته‌ایم که ترکیب ما از ایجاد فیبروز جلوگیری می‌کند، و نکته مهم این است که در آینده مشخص کنیم آیا این دارو می‌تواند واقعا فیبروز را برطرف کند."

کد خبر 60947

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز