به گفته شهردار تهران اهدای خون ضمن مفید بودن برای سلامتی، بخشی از مسئولیت اجتماعی افراد و شهروندان است و این چرخه نباید قطع شود.

حناچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازپایگاه خبری شهر،پیروز حناچی پس از اهدای خون در اداره کل انتقال خون استان تهران در خیابان وصال گفت: روز جهانی اهدا کنندگان خون را پشت سر گذاشتیم که به دلیل کسالت حضور برای اهدای خون در هفته گذشته میسر نشد و این برنامه به تعویق افتاد.

او افزود: امروز برنامه سه شنبه های بدون خودرو را داشتیم و با دوچرخه به اداره انتقال خون استان تهران آمدیم تا در حرکت جهانی اهدای خون شرکت کنیم.

حناچی اهدای خون را امری بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: در زندگی هر فردی شرایطی پیش می آید که نیازمند خون برای خود یا اطرافیانش است بنابراین چرخه اهدای خون نباید قطع شود و دائما باید بازتولید شود.

به گفته او اهدای خون ضمن مفید بودن برای سلامتی، بخشی از مسئولیت اجتماعی افراد و شهروندان است.

شهردار تهران درباره تبدیل ساختمان قدیمی و ۱۱۰ ساله سازمان انتقال خون در خیابان وصال به موزه یا مجموعه تاریخی فرهنگی که چندماه پیش مطرح شده بود، اضافه کرد: این مسأله در حال پیگیری است و مسولان سازمان انتقال خون نیز با این مسأله موافقت کردند.

او درباره چگونگی جلوگیری از تخریب و از بین رفتن ساختمان های تاریخی، گفت: قدم اول ثبت ملی این ساختمان ها است که باعث می شود ارزش های این بناها مورد تهدید قرار نگیرد که اگر با موافقت مالکان باشد این اتفاق بهتر رخ می دهد.

حناچی با بیان اینکه برخی از مالکین این قدرت را ندارند اما اگر با ثبت ملی شدن درهای ساختمان به روی شهروندان باز شود،شهرداری از این کار حمایت می کند.

شهردار تهران درباره رعایت نکردن برخی نکات ایمنی ساختمانی در برخی مراکز درمانی و بیمارستانی و چگونگی حل این مشکل عنوان کرد:  بخشی از این مسأله به همکاری خود بیمارستانها بستگی دارد. اگر به شهرداری مراجعه کنند تلاش می کنیم با اجرای مقررات ملی ساختمان استانداردسازی انجام شود.

او اضافه کرد: در گذشته برخی از این مراکز در بسیاری از موارد بدون پروانه ساخته شدند. البته این مسأله به این معنی نیست که شهرداری در جریان ساخت آن قرار نداشته یا رعایت الزامات ایمنی در آن به هیچ وجه انجام نشده بلکه به این معنی است که فرایند اخذ پروانه درباره این ساختمان ها طی نشده است که در دوره جدید مدیریت شهری این روند متوقف شده است.

شهردار تهران اعمال مقررات مربوط به ایمنی و مقررات ساختمانهای دولتی را یکی از مطالبات شهرداری از دولت عنوان کرد و افزود: این مسأله مربوط به ساختمانهای دولتی می شود که بدون پروانه یا با تخلف ساخته شدند.

او درباره میزان همکاری دولت در این موضوع یادآور شد: دولت مسأله بدهی های خود به شهرداری را معمولا در قانون بودجه به شکل تهاتر آورده است و در این دوره میزان تهاتر شهرداری با دولت حدود ۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گفته حناچی در حال حاضر نیز امکان اعمال ضوابط و اصلاح ساختمانهای متخلف وجود دارد و می توان آنها را به استاندارد ایمنی و فنی نزدیک کرد.

او مشکل ساختمان سینا اطهر را وجود یک خلأ قانونی دانست و گفت: در دهه پنجاه قانون شهرداری ها به پزشکان اجازه می داد که مطب را در خانه های خود ایجاد کنند. در سال ۶۵ این قانون اصلاح و به مطب و حرف وابسته تغییر می کند که نتیجه این تغییر ایجاد دی کلینیک ها در پلاک های مسکونی سطح شهر است.

شهردار تهران گفت: در پلاک مسکونی مواردی مانند اسکلت، راه فرار، سیم کشی و آسانسور با تراکم مسکونی تهیه می شود ولی زمانی که میزان مراجعات ده برابر یا بیشتر شده و کاربری های دیگری نیز به ساختمان اضافه شود، مشکلاتی به وجود خواهد آورد

کد خبر 609461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha