همه ما در قبال محله و شهری که در آن زندگی می‌کنیم، مسئولیم.

پیگیری

همشهری آنلاین _ ابوذر چهل امیرانی: در کنار اینکه هرکدام از ما باید در نگهداری از تجهیزات شهری و آباد نگه داشتن محله خود تلاش کنیم، لازم است در زمان مشاهده مشکل یا نقصی در اطراف خود، آن را به مسئولان ذیربط اطلاع دهیم تا نسبت به حل آنها اقدام کنند. در این صورت شهروند مسئولی خواهیم بود و به تبع آن مسئولان نیز پاسخگو خواهند شد. راه‌های زیادی برای اعلام مشکلات و نیازهای شهری وجود دارد که یکی از آنها اعلام نواقص به سامانه ۱۳۷ است. در کنار این سامانه، شما می‌توانید با شماره ۲۳۰۲۳۴۸۳ هم تماس بگیرید و خبرنگاران همشهری محله را در جریان این مشکلات قرار دهید تا به مسئولان اعلام کنیم و پاسخ آنها را بشنویم.

برای اعلام مشکلات محله خود با ما تماس بگیرید | پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان

  • امان از سوله‌های پردردسر

ساکنان منطقه سال‌ها با مشکل‌ تردد قطارها از کنار خانه‌های خود روبه‌رو بودند و همیشه هراس داشتند بچه‌های‌شان در خط آهن با قطارها برخورد کنند. خوشبختانه خط آهن تهران‌ـ تبریز زیرزمینی شد و آرزوی دیرینه اهالی تحقق پیدا کرد، اما پس از اجرای این طرح، معضلات دیگری در محله‌ها ایجاد شده است. در زمینی که به خاطر زیرزمینی شدن خط آهن آزادسازی شده، چند سوله ساخته شده که هر لحظه می‌توان معتادان را آنجا دید. این افراد امنیت اهالی را به خطر انداخته‌اند و باید جمع‌آوری شوند. از سوی دیگر بهتر است این سوله‌ها تعیین تکلیف شوند.
ناصر عبدلی/ ساکن محله مقدم

برای اعلام مشکلات محله خود با ما تماس بگیرید | پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان
داود لطفی/ شهردار منطقه ۱۷

  • مشاوران درحال بررسی هستند

این سوله‌ها در مالکیت شرکت راه‌آهن است که برای خدمت‌رسانی در تونل‌های قطار به آنها نیاز دارد. به همین دلیل حفظ و حراست از داخل سوله‌ها با این شرکت است، اما شهرداری چند مرحله به تنهایی یا با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع‌آوری معتادان و ایجاد امنیت در این فضاها اقدام کرده است. در پیگیری‌ها و مذاکراتی که معاونت عمرانی شهرداری تهران با شرکت راه‌آهن داشت مقرر شده که شهرداری تهران مشاوری را معرفی کند تا امکان جابه‌جایی و جمع‌آوری تأسیسات ۴مورد از این سوله‌ها فراهم شود. همچنین مشاوران هر دو نهاد به این جمع‌بندی رسیدند که با انجام تغییراتی در طرح و نقشه‌های مربوطه، تعداد این سوله‌ها کاهش پیدا و راه‌آهن آنها را محصور کند.

برای اعلام مشکلات محله خود با ما تماس بگیرید | پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان

  • رسیدگی به مخازن در فصل گرما

گرمای هوا سبب انتشار بوی مشمئزکننده از مخازن زباله می‌شود و عابران به‌خصوص کاسبان و خانواده‌های ساکن در اطراف آنها را آزار می‌دهد. لازم است مسئولان در این فصل اقدام‌های بیشتری برای شست وشو و رسیدگی مناسب به این مخازن انجام دهند. متأسفانه برخی از سطل‌ها هم دچار شکستگی شده و شیرابه زباله‌ها از آنها به معابر سرازیر می‌شود و منجر به انتشار بوی آزاردهنده و تجمع حیوانات موذی می‌شود. مشکل دیگری که در منطقه دیده می‌شود، نبود سطل زباله در برخی از محله‌هاست و لازم است اقدام‌های کارشناسی برای شناسایی این معابر و نصب مخازن در آنها انجام شود.
علی مرتضایی/ ساکن خیابان ابوذر

برای اعلام مشکلات محله خود با ما تماس بگیرید | پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان
محمدرضا افخم/ معاون خدمات شهری شهردار منطقه۱۷

  • نوسازی ۴۰۰ مخزن پسماند

به دلیل اجرای موفقیت‌آمیز طرح «کاپ» در منطقه ۱۷ که باهدف تفکیک پسماند در مبدأ اجرا می‌شود، نصب مخازن زباله در محله‌ها کاهش یافته است، به گونه‌ای که ۱۸۴ مخزن پسماند در ۹ ماه اخیر از سطح منطقه جمع‌آوری شده است. با این وجود در همین مدت ۴۰۰ مخزن پسماند موجود به دلیل فرسودگی مورد نوسازی قرار گرفته است. گفتنی است؛ یک هزار و ۶۱ مخزن جمع‌آوری زباله در معابر این منطقه وجود داشت که اکنون به ۹۷۷ سطل در ۱۴ محله رسیده است. در این مدت رنگ‌آمیزی همه زیرمخزنی‌ها انجام و پسماند حجیم و ضایعات فضای سبز به میزان ۱۰ هزارمترمربع جمع‌آوری و حمل شده است. همچنین باتوجه به گرمای هوا، هر ماه ۶ مرتبه مخازن پسماندتر شست وشو می‌شود.

برای اعلام مشکلات محله خود با ما تماس بگیرید | پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان

  • از افزایش پدیده زباله‌گردی جلوگیری کنید

زباله‌گردی به معضلی جدی در محله‌های منطقه ۱۷ تبدیل شده و هر روز می‌توان افراد زیادی را در معابر دید که محتویات سطل‌های زباله را بیرون ریخته و اقدام به جداسازی وسایل باارزش مثل پلاستیک، آهن، کارتن و... از آنها می‌کنند. چنین پدیده‌ای سبب آلودگی محله‌ها شده و پسماندهای زیادی در اطراف مخازن زباله، خیابان‌ها و نهرها پخش می‌شود. این افراد برای پیدا کردن زباله‌های باارزش، کیسه‌های زباله را هم پاره می‌کنند که همین امر سبب انتشار بوی مشمئزکننده در محله‌ها می‌شود و ساکنان را آزار می‌دهد. مسئولان باید اقدامی برای حل این معضل انجام دهند.
ملیحه جهان‌نژاد/ ساکن محله آذری

برای اعلام مشکلات محله خود با ما تماس بگیرید | پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان
فرح صیفوری / سرپرست اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه ۱۷

  • اجرای ۲ طرح در منطقه

روزانه حدود ۲۰۰تن زباله در منطقه۱۷ تولید می‌شود که متأسفانه بسیاری از ما بدون تفکیک درست پسماند، آنها را در مخازن رها می‌کنیم؛ موضوعی که مهم‌ترین عامل برای کاهش بازیافت و افزایش پدیده زباله‌گردی است و منجر به نازیبایی محله‌ها می‌شود. بی‌توجهی به جداسازی پسماند خشک و تر در مبدأ، نتیجه‌ای جز شیوع پدیده زباله‌گردی و تخریب طبیعت ندارد و با تفکیک زباله می‌توانیم از این پس در فاجعه محیط‌زیستی که زباله‌ها رقم می‌زنند شریک نباشیم. با همین نگاه تلاش داریم با اجرای طرح‌های «کاپ» و «شنبه‌های بدون پسماند» تفکیک پسماند را برای شهروندان تسهیل کنیم. البته در مدت کوتاهی از اجرای این طرح‌ها، شاهد افزایش میزان تفکیک پسماند در مبدأ بوده‌ایم.

برای اعلام مشکلات محله خود با ما تماس بگیرید | پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان

  • به مساجد توجه شود

یکی از اقدام‌های خوب مسئولان شهری، نوسازی و ساخت مسجد در محله‌ها بود. این کار به دلیل کاهش درآمدهای شهرداری کمتر شده، اما لازم است اقدام‌هایی برای رفع نیازهای جزئی این مکان‌های مقدس انجام شود. به‌عنوان مثال، برخی از مساجد نیاز به ایزوگام، ترمیم سرویس‌های بهداشتی و... دارند و از آنجا که واحدهای تجاری برای کسب درآمد ندارند، لازم است از آنها حمایت شود. به هرحال مساجد و حسینیه‌ها تأثیر زیادی در حل مشکلات محله‌ها دارند و مسئولان شهری می‌توانند با تعامل ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد، برنامه‌های متنوعی برای خدمات‌دهی به شهروندان اجرا کنند.
مصطفی حاجتی/ ساکن محله بلورسازی

برای اعلام مشکلات محله خود با ما تماس بگیرید | پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان
سعید مرادی/ سرپرست شهرداری ناحیه ۳ منطقه ۱۷

  • زیباسازی فضای پیرامونی مساجد

محله‌های ابوذر شرقی، باغ خزانه، بلورسازی و مقدم در ناحیه ۳ منطقه۱۷ قرار دارند که به‌طور میانگین در هریک از آنها ۱۵مسجد و ۱۵حسینیه ساخته شده و اقدام به فعالیت‌های مذهبی، اجتماعی و فرهنگی می‌کنند. براساس آمار، برای هر ۷۰۰ نفر، یک مسجد و حسینیه در این محدوده از پایتخت وجود دارد و مدیریت شهری همه ظرفیت‌ها و امکانات خود را برای حفظ و نگهداشت مطلوب آنها در دستور کار قرار داده است. براساس دستورالعمل‌های ارسالی از شهرداری تهران، زیباسازی فضای پیرامونی مساجد مثل شست‌وشو، آذین‌بندی، تأمین روشنایی و... از سوی شهرداری انجام می‌شود و اگر مساجد درخواست‌هایی برای امور خود داشته باشند، فعالیت‌های مورد نظر به مرحله اجرا درمی‌آید.

کد خبر 609390

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha