رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه تاخیر در تزریق دوز دوم واکسن کرونا قابل قبول بوده است، گفت: با توزیع محموله جدید واکسن و همچنین آغاز تزریق واکسن کووایران برکت، برنامه‌ها برای واکسیناسیون ادامه می‌یابد.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر جلیل کوهپایه‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان پذیرش بیماران کرونا نسبت به ترخیص‌شدگان کمتر است، گفت: البته هنوز هم مراجعات سرپایی به بیمارستان‌ها و مراکز جامع خدمات سلامت وجود دارد و در شیب نزولی پیک چهارم هستیم ولی امیدواریم با رعایت‌های مردم، کمتر نگران پیک‌های بعدی باشیم.

وی درباره واکسیناسیون علیه کرونا نیز گفت: با توجه به اینکه واکسن مجددا این هفته توزیع خواهد شد، ما گروه‌های سنی اعلام شده را به سرعت واکسینه می‌کنیم. تاخیرهای صورت گرفته در تزریق واکسن قابل قبول بوده است. هر واکسنی مدتی معقول را برای تاخیر می‌تواند بپذیرد و با توجه به نوع واکسن‌هایی که ما تزریق کردیم، هنوز زمان برای تزریق دوز دوم داریم. اما با توزیع محموله جدید واکسن و آغاز تزریق واکسن کووایران برکت، نگرانی‌های دوز دوم برطرف خواهد شد.

کوهپایه‌زاده درباره پیش‌بینی  وضعیت کرونا در روزهای آتی با توجه به برخی تجمعات در روزهای گذشته، اظهار کرد: با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده بود، پیش‌بینی موج دیگری نباید داشته باشیم. گزارشاتی که در سطح ملی هم واصل شد، حکایت از انجام مراقبت‌های بهداشتی در اغلب شعب اخذ رای داشت اما در مناطقی که ازدحام شکل گرفت، امکان افزایش رخداد وجود دارد. پیش‌بینی خیلی سخت است و باید به رفتار ویروس هم نگاه کنیم.

وی تاکید کرد: بیشتر نگرانی ما ویروس جهش یافته هندی است که در مناطق جنوبی کشور و حتی مواردی در پایتخت هم مشاهده شده است. ویروس آفریقای جنوبی در کشور ما چندان گسترش نداشته است.

کوهپایه زاده گفت: در صورت بروز پیک پنجم، بیشترین احتمال بروز پیک با نوع جهش یافته است که ایمنی جامعه هم ممکن است نسبت به آن متفاوت باشد یا واکسیناسیون به شکل کامل در مقابل آن اثر نداشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: البته پیش‌بینی محققان این است که افرادی که واکسینه شدند کمتر مبتلا شوند ولی هر جهشی می‌تواند یک خطر برای گسترش ویروس باشد. در حال حاضر استان تهران را در معرض خطر نمی‌بینیم اما در کل کشور به‌ویژه استان‌های جنوبی وضعیت متفاوت است و باید مراقب باشیم.

کوهپایه زاده در عین حال با ابراز نگرانی از سفرهای تابستانی گفت: با اتمام امتحانات دانش‌آموزان، آغاز برخی سفرها و نزدیکی به کنکور سراسری، تحرکات اجتماعی افزایش می‌یابد که خود عاملی تهدیدآمیز برای گسترش بیماری است و ما بیشتر نگران انتقال ویروس می‌شویم.

وی درباره برگزاری کنکور سراسری نیز گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور اندیشیده شده است و همکاران ما با کمک سازمان سنجش، مراکز و حوزه‌های امتحانی را آماده می‌کنند تا فاصله‌گذاری مناسب و رعایت پروتکل‌ها صورت گیرد و کنکور به خوبی مدیریت شود.

کد خبر 609304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha