به منظور راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی باید عوامل متعددی را در نظر بگیرید. از اسم شرکت گرفته تا محتوایی که قرار است از آن استفاده کنید، باید کیفیت مطلوبی داشته باشند. انتخاب نام صحیح برای شرکت می‌تواند تاثیر چشمگیری در روند موفقیت آن داشته باشد. می‌توانید به منظور دریافت پیشنهاد اسم شرکت از یک مشاور خبره کمک بخواهید.

image-20210621160114-1.jpeg

بهتر است در راستای انتخاب اسم مناسب از تمامی پیشنهادهایی که افراد به شما می‌دهند استقبال کنید.

انتخاب یک نام مناسب بری شرکت سبب می‌شود تا مردم راحت‌تر شما را به خاطر خواهند آورند. کوکاکولا یکی از زیباترین و به یاد ماندنی‌ترین نام‌هایی است که یک برند تاکنون برای محصولاتش اتخاذ کرده است. اگر توجه کنید می‌بینید که این شرکت نامی برگزیده که با گذشت زمان نیز همچنان جذاب به نظر می‌رسد. دریافت چند پیشنهاد اسم شرکت از مراکز مشاوره‌ای مانند دکتر ویز می‌تواند بیشتر شما را با شیوه انتخاب صحیح اسم آشنا سازد. با استفاده از مشاوره‌های تخصصی دکتر ویز می‌توانید نام شرکت خود را به راحتی انتخاب کنید و در ذهن مردم ماندگار شوید.

در این مقاله با شما درباره ۰ تا ۱۰۰ راه اندازی کسب و کار اینترنتی و انتخاب اسم شرکت صحبت می‌کنیم.

۰ تا ۱۰۰ راه اندازی کسب و کار اینترنتی

سخت است که از میان صدها پیشنهاد اسم شرکت که به شما می‌شود، تنها یکی را برگزینید. انتخاب یک اسم صحیح برای کسب و کار آنلاین، نکات و جزئیات زیادی دارد که باید به آن توجه کنید. در ادامه این نکات را برای‌تان ذکر خواهیم کرد:

۱. مفهوم نام انتخابی

در وهله اول نام انتخابی برای یک تجارت آنلاین شما باید با نوع خدمات و محصولات آن هماهنگ باشد. انتخاب یک نام پرمفهوم می‌تواند اصالت برند شما را به همگان نشان دهد.

شما با انتخاب نامی پرمفهوم قدرت، مهارت و کیفیت کسب و کار خود را به رخ جهانیان می‌کشید. بهتر است که از انتخاب اسامی بی‌معنا و بی‌اصالت خودداری کنید؛ زیرا در صورت بی مفهوم بودن نام انتخابی، در طول زمان درخشش خود را از دست خواهد داد.

۲. بررسی مشکلات ثبتی

انتخاب از میان هزاران پیشنهاد اسم شرکت که دوستان به شما می‌دهند بسیار دشوار است. توجه کنید که شما باید اسمی برگزینید که قبلا توسط رقبا ثبت نشده باشد. برخی از افراد سودجو پس از موفقیت یک برند با اتخاذ نامی مشابه، سعی در گمراه‌سازی مشتریان دارند. به منظور جلوگیری از چنین اتفاقی باید نام کسب و کار اینترنتی خود را ثبت کنید.

۰ تا ۱۰۰ راه اندازی کسب و کار اینترنتی: از اسم شرکت تا محتوایی که باید تولید کنید!

۳. تعیین هویت برند

توجه کنید که اگر هویت برند خود را مشخص نکرده‌اید، نمی‌توانید حتی با وجود انواع پیشنهاد نام شرکت که به شما شده است دست به انتخاب بزنید.

اگر در ابتدای کراحل راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین هستید، بهتر است اول هویت خود را مشخص کنید. انتخاب اسم پیش از تعیین هویت برای یک کسب و کار امری بسیار بیهوده است.

۴. بررسی میان انواع پیشنهاد اسم شرکت

ممکن است در انتخاب اسم مورد نظر در میان دریایی از انواع پیشنهاد اسم شرکت دچار شک شده باشید. بهتر است تنها سه مورد از میان اسامی پیشنهاد شده را انتخاب کنید. سپس اقدام به بررسی اسم‌های انتخابی کرده و از پاک بودن پیشینه آن‌ها مطمئن شوید.

این بررسی به این منظور انجام می‌شود، که مطمئن شوید در گذشته شخصی از این نام استفاده نکرده باشد. همچنین می‌توانید به سایت ثبت علائم تجاری مراجعه کرده و اسامی مورد نظر را بررسی کنید. این سایت به خوبی به شما می‌گوید که آیا نام مورد نظرتان قبلا مورد استفاده قرار گرفته است یا خیر.

۰ تا ۱۰۰ راه اندازی کسب و کار اینترنتی: از اسم شرکت تا محتوایی که باید تولید کنید!

۵. تلفظ آسان

پس از طی کردن تمامی مراحل قانونی باید به سایر جزئیات مهم برای انتخاب یک نام بپردازید. سادگی تلفظ یکی از از مواردی است که باید حتماً در انتخاب اسم شرکت لحاظ کنید. توصیه ما به شما این است که نامی برگزینید که علاوه بر کوتاهی، تلفظی ساده داشته باشد.

۶. به یاد ماندنی و منحصر به فرد

قطعاً انتخاب نامی که بتواند با گذشت زمان همچنان منحصربه‌فرد باقی بماند اندکی دشوار است. توجه کنید که اسم یک شرکت باید آهنگ و لحن زیبایی داشته باشد تا بتواند در ذهن مخاطبین ثبت شود. اگر نام شرکت را با توجه به موارد ذکر شده انتخاب کنید سبب ماندگاری کسب و کارتان خواهید شد.

در به یاد ماندنی شدن یک نام عوامل زیادی تاثیر گذار هستند. اگر فاکتورهایی مانند تلفظ آسان و هماهنگی با پیشه را نیز لحاظ کنید، نام شما به‌یادماندنی می‌گردد.

کد خبر 609206

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha