مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

۲۵۶ ساختمان ناایمن و پر خطر منطقه ۱۵ با همکاری سازمان آتش نشانی به منظور رفع خطر و اجرای تمهیدات لازم شناسایی شد.

ساختمان های ناایمن

به گزارش همشهری آنلاین، دبیر و مسئول هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۱۵ در این باره گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در راستای ایمن سازی ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی ناایمن و پرخطر شهر، برای ۲۵۶ ساختمان ناایمن و مخاطره آمیز در نواحی هفتگانه منطقه دستورالعمل ایمنی صادر کرد که ناحیه ۳ با ۵۸ مورد بیشترین تعداد ساختمان ناایمن و پرخطر را دارد.

علی یزدانی افزود: به منظور رفع خطر کارشناسان بحران نواحی دستورالعمل های ایمنی را برای رعایت موارد ایمنی به ذینفعان  تا سه بار اخطار به مالکین می دهند  تا نسبت به رفع خلاف اقدام کنند.

او درباره عدم تمکین مالکان گفت: برای اماکن تجاری که از دستورالعمل ارسالی تمکین نکنند، از طریق اداره حقوقی  شهرداری نسبت به توقف فعالیت اخطار صادر می شود. برای ساختمان های مسکونی از طریق معاونت شهرسازی پیگیری خواهد شد تا از صدور مفاصاحساب نوسازی و پایان کار جلوگیری شود.

یزدانی ادامه داد: اولویت بندی اماکن ناایمن و پرخطر، برگزاری جلسه کمیته ایمنی و تشکیل کمیسیون رفع خطر برای ابلاغ نظر کمیسیون مذکور طی صدور اخطاریه به مالکین و ذینفعان از دیگر اقدامات ستاد مدیریت بحران در رفع خطر این اماکن است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، یزدانی تصریح کرد: عدم اجرای استاندارد سیستمهای اعلام و اطفا حریق، انبارداری نا مناسب کالا، سیستم سیم کشی فرسوده و غیر استاندارد، عدم منطقه بندی حریق، چیدمان کالا در مسیرهای خروج، نقص در علائم راه های خروج و عدم استفاده از کفپوش ایمن از جمله موارد مشاهده شده در مکانهای پرخطر است.

کد خبر 609176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha