دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

نیروی هوایی ارتش چین «نیروی تک‌خال» خود را به دومین J-۲۰ که پیشرفته‌ترین جت جنگنده این کشور محسوب می‌شود، مجهز کرده است.

جی 20

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه گلوبال‌نیوز، به گفته ناظران، تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد این جنگنده رادارگریز چینی به موتورهای توسعه‌یافته بومی مجهز است.

این گروه هوایی پیشتاز در توسعه نظامی که توسط حزب کمونیست چین تاسیس شده در جنگ با نیروهای ایالات متحده در شبه جزیره کره و ماموریت‌های دفاع هوایی از کشور بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ با سرنگونی ۹۲فروند جنگنده آمریکایی، افتخارآفرین بوده است. تلویزیون مرکزی چین (CCTV) با استناد به حرف‌های سخنگوی نیروی هوایی گزارش داد که این نیروها اکنون به جنگنده J-۲۰ مجهز شده‌اند.

در اکتبر سال ۲۰۱۹ نیز گروه هوایی «وانگ های» به یک فروند جنگنده فوق پیشرفته J-۲۰ مجهز شده بود. به گزارش همشهری آنلاین، یک متخصص نظامی که خواسته نامش فاش نشود به گلوبال‌تایمز گفته است که تعداد بیشتری از جنگنده‌های J-۲۰ در خدمت نیروی هوایی چین هستند که تجهیزات آنها از جمله موتورهای‌شان ساخت خود چین هستند که این نشان می‌دهد، J-۲۰ از نظر فنی روز به روز بالغ‌تر و تولید انبوه آن آغاز شده است.

رادارگریز چینی در خدمت تک‌خال‌ها

جنگنده رادارگریز چنگدو جی – ۲۰، نخستین بار در ۱۱ ژانویه ۲۰۱۰ به پرواز درآمد و در دهم مارس ۲۰۱۷ نیز به طور رسمی رونمایی شد. بر اساس اخبار غیر رسمی تا سال ۲۰۱۹، چین بیش از ۵۰ فروند از این جنگنده‌ها را تولید کرده است.

بیشتر بخوانید: 

حداکثر سرعت این جنگنده که چینی‌ها به آن لقب «اژدهای توانا» را داده‌اند، بیش از ۲ ماخ (بیش از ۲۴۷۰ کیلومتر بر ساعت) اعلام شده است.

کد خبر 609076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha