دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکم شهریور سالروز تولد طبیب برجسته و نامدار ایرانی جهان اسلام، شیخ الرئیس ابوعلی سینا روز پزشک و روز بزرگداشت بوعلی‌سینا نام دارد.

abou ali sina

در فرهنگ اسلامی، ارزش دانش گرانقدر پزشکی و فعالیت حرفه‌ای طبیب تا بدان اندازه والا و عظیم است که طبیب مظهر اسم شریف محیی و احیاء‌گری معرفی شده است و همچنین در متن فرهنگ و حیات اجتماعی مردمان این مرز و بوم نیز طبیب و طبابت از جایگاه ویژه و اهمیت والایی برخوردار بوده است.

نماد برجسته و الگوی بارز چنین اندیشوران دلسوز این سرزمین، طبیب نامور و نابغه بزرگ ایرانی، شیخ الرئیس ابوعلی سینا است. همان دانشمند بزرگی که با نبوغ والا و مجاهدات بی‌شائبه در عرصه کشف و تبیین واقعیت‌ها و مفاهیم علمی خدمات بزرگی به جهان علم و بشریت نموده و تألیفات ارزشمند وی سالیان مدیدی عامل تعمیق و پویایی آموزش و تحقیق در معتبرترین مراکز علمی و آکادمیک دنیا بوده است.

همچنین حضور سبز و حماسی پزشکان ایران اسلامی در سال‌های دفاع مقدس فصل درخشانی است که بعلت قرابت و همراهی با عظمت معنوی ارزش‌های شهادت و ایثار، جاودانگی یافته و با تقدیم شهیدان فراوان، فضای فرهنگی جامعه پزشکی کشور را عزت و آبرو بخشیده ‌است.

منبع مورد استفاده برای این مدخل

کد خبر 60904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز