رئیس جمهور قزاقستان در پیامی انتخاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت.

رئیس جمهور قزاقستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، براساس اعلام سفارت جمهوری قزاقستان در جمهوری اسلامی ایران، قاسیم ژومارت توقایف رئیس جمهور قزاقستان با ارسال پیامی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب، از سوی خود و مردم قزاقستان پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

رئیس جمهور قزاقستان در این پیام، پیروزی رئیس جمهور منتخب را  به واسطه حمایت مردم از برنامه های وی که با هدف توسعه، تقویت بنیادها و افزایش شکوه ایران ارائه شده بود، ارزیابی کرده و در این راستا برای رئیس جمهور منتخب در تلاش برای ایجاد آینده ای خوب و شگفت انگیز جهت مردم ایران  آرزوی موفقیت نموده است. 

قاسیم ژومارت توقایف همچنین در پیام خود اضافه کرده است: ما ایران را یک کشور همسایه خوب در منطقه دریای خزر و یکی از شرکای قابل اعتماد در جهان اسلام می دانیم. اطمینان دارم که ما نه تنها همکاری سنتی بین کشورهایمان را با روحیه دوستی و حمایت متقابل حفظ خواهیم کرد بلکه به آن انگیزه و معنای جدیدی خواهیم بخشید. 

رئیس جمهور قزاقستان همچنین آمادگی این کشور برای همکاری با دولت جدید جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه تعامل نزدیک در قالبهای دوجانبه و چند جانبه را اعلام نمود.

کد خبر 608986

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha