شهردارپاریس، پایتخت فرانسه ادعا کرده است که تا سال ۲۰۲۲ ورود وسایل حمل و نقل موتوری را به بسیاری از محله‌های مرکزی شهر به ویژه مکان‌های تاریخی محدود خواهد کرد.

پاریس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازایمنا، آلودگی هوا و صوت در پایتخت فرانسه، آنه ایلداگو شهردارپاریس را به اعمال قوانین جدیدی سوق داده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به محدودیت تردد خودروها در نقاط مختلف پاریس اشاره کرد. ایلداگو اخیراً حتی از اهداف بلندپروازانه خود برای بهبود هر چه بیشتر کیفیت هوا و کاهش آلودگی صوتی خبر داده و ادعا کرده است که تا سال ۲۰۲۲ اغلب خیابان‌های اطراف مراکز تاریخی شهر را به پیاده‌راه تبدیل خواهد کرد. بدیهی است که این اقدام نه تنها در بهبود کیفیت زندگی ساکنان اطراف سهیم خواهد بود بلکه به رونق گردشگری در شهر نیز کمک زیادی خواهد کرد چرا که جهانگردان مایلند اغلب با سرعتی کم، به جای استفاده از خودرو، به بازدید از مکان‌های تاریخی یک شهر بپردازند.

بافت تاریخی پاریس پیاده‌راه می‌شود

در پروژه جدید شهردار، چهار منطقه تاریخی پاریس به طور کامل پیاده‌راه خواهد شد و قوانین ویژه‌ای برای تردد خودروها در خیابان‌های اطراف آن‌ها اعمال می‌شود. ایلداگو در آغاز پروژه، کارکنانی از شهرداری را به این مناطق فرستاده است تا به نظرسنجی میان ساکنان آن‌ها بپردازند و مردم را به مشارکت در فرآیند بستن خیابان‌ها به روی خودروها تشویق کنند. ایلداگو امیدوار است ساکنان پاریس به او در انتخاب خیابان‌هایی که قرار است به پیاده‌راه تبدیل شوند کمک کند چرا که مردم از قابلیت‌های هر خیابان و منطقه بیش از خود مقامات خبر دارند.

همزمان با پیاده‌راه‌سازی مراکز تاریخی پاریس، جنبش دیگری نیز تحت عنوان «محل زندگی خود را مزین کنید» در میان ساکنان پایتخت فرانسه شکل گرفته که بر اساس آن، ایلداگو از مردم خواسته است فضاهای اطراف محل سکونتشان را زیر نظر مقامات شهرداری به پیاده‌راه، مسیرهایی برای دوچرخه‌سواری و حتی فضاهای سبز تبدیل کنند.

بافت تاریخی پاریس پیاده‌راه می‌شود

آنه ایلداگوشهردار پاریس، بهبود کیفیت هوا و کاهش آلودگی هوا را مهم‌ترین اولویت‌های دوران مدیریت خود بر شمرده است. البته تا کنون اقدامات کارآمد زیادی در این راستا انجام داده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ممنوعیت رفت و آمد خودروهای دیزلی در شهر، پیاده‌راه‌سازی خیابان‌های مجاور رودخانه سن و آغاز طرح خیابان‌های بدون خودرو در روزهای یکشنبه اشاره کرد.

کد خبر 608942

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha