اعضای شورای شهرتهران با ایجاد سامانه واحد درخواست، نظارت و پیگیری شهروندان مخالفت و اعلام کردند که به جای ایجاد سامانه جدید بهتر است سامانه های موجود تقویت شوند.

شورای شهر

به گزارش همشهری آنلاین، بررسی لایحه «ایجاد سامانه واحد درخواست، نظارت و پیگیری شهروندان» امروز در شورای شهر به جریان افتاد.

در جریان بررسی این لایحه، سیدابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر گفت: طرح ایجاد سامانه درخواست نظارت به کمیسیون حقوقی ارجاع شد و نظر کمیسیون این است که تقویت دو سامانه‌های موجود یعنی ۱۳۷ و ۱۸۸۸ موجود به جای ایجاد سامانه جدید بهتر است. برهمین اساس این طرح را رد کردیم چرا که به نظر ما نیازی به سامانه جدید در حال حاضر وجود ندارد.

افشین حبیب زاده، دیگر عضو شورای شهر هم در ادامه با بیان اینکه این موضوع به سال ۹۷ مربوط است اظهار کرد: سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ تحت مدیریت شهرداری در حال فعالیت هستند و قطعاً نوع نظارت شهرداری با شورای شهر متفاوت است. پیش بینی ما این است که سامانه جدید به طور مستقیم زیر نظر شورا باشد و مردم بتوانند مشکلات خود را در آن در میان بگذارند.

حبیب زاده اضافه کرد: اگرچه مدت زیادی از این طرح می‌گذرد و حتی در طرح نیز آمده که حداکثر ۶ ماه پس از ارائه در صحن بررسی شود، اما من  درخواست دارم با آن موافقت شود.

بهاره آروین نیز در موافقت با این لایحه سخن گفت و افزود: نحوه رسیدگی به شکایات مردمی در شورا و شهرداری متفاوت است اما می‌توانیم همان گردش کار سامانه‌های موجود را در دستور کار بیاوریم. ضمن اینکه قبلاً هم قرار بود یک سامانه گزارشگر تخلف راه اندازی شود و در آنجا حمایت از گزارشگران تخلف دقیقاً مربوط به کار شوراست.

او افزود: در نهایت می‌توان به جای ایجاد سامانه جدید می‌توان همین بستر کار را در دستورکار شورا قرار دهیم.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران اما در ادامه به عنوان نماینده شهرداری اظهار کرد:این دو سامانه ماهیتاً متفاوت هستند. سامانه ۱۳۷ دنباله اجرایی دارد و در سال ۹۹، یک میلیون ۷۶۸ هزار تماس در این سامانه ثبت شده است. در سال ۹۹، ۱۴۵ هزار و ۹۰۰ تماس در سامانه ۱۸۸۸ داشتیم که تک تک آنها نیز پیگیری شده است. پیرو ابلاغ کمیسیون مربوطه در زمینه ارتقا این سامانه‌ها نیز اقدامات مؤثری انجام دادیم.

حمزه‌ای اضافه کرد: هدف سامانه ۱۸۸۸ نیز ارتقا سلامت سازمانی و مشارکت معنادار شهروندان است. این دو سامانه ماهیتاً متفاوت هستند و ما هر دو هفته یک بار در جلسه شهرداران مناطق گزارش آنها را ارائه می‌دهیم. چگونه می‌توان این دو سامانه را از بدنه شهرداری حذف کرد.

او ادامه داد: امکان نظارت کامل شورای شهر بر این دو سامانه وجود دارد اما اینکه بخواهیم سامانه‌ها در فرآیند گردش کار شورای شهر قرار بگیرند، محدود کردن مدیریت شهری است.

پس از سخنان مخالفان و موافقان لایحه و بحث و بررسی کارشناسی از سوی اعضای شورا، در نهایت نظر کمیسیون حقوقی شورای شهر مبنی بر رد لایحه ایجاد سامانه جدید با ۱۳ رأی موافق تصویب شد.

کد خبر 608891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha