دور سوم مرحله گروهی یورو از امشب با بازی‌های همزمان آغاز می‌شود تا تکلیف تیم‌های صعودکننده و نخستین تیم حذف شده مشخص شود.

فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، پرونده گروه اول یورو ۲۰۲۰ امشب با برگزاری ۲‌بازی همزمان بسته می‌شود. در پایان بازی‌های امشب ۲‌تیم راهی مرحله بعد خواهند شد، یک‌تیم به جدول تیم‌های سوم می‌رود و برای مشخص‌شدن تکلیف صعودش تا پایان دور سوم منتظر می‌ماند و یک‌تیم هم لقب نخستین تیم حذف شده جام را به‌خود اختصاص می‌دهد.

ایتالیا - ولز

ایتالیا یکی از کشورهای بزرگ اقتصادی و از اعضای گروه ۸، از روز اول یورو خودش را در جمع ۸‌مدعی قهرمانی جام قرار داده و نشان داده در کنار فرانسه، پرتغال، انگلیس، اسپانیا، هلند، آلمان و بلژیک از شانس بالایی برای قهرمانی برخوردار است. ایتالیا با ۲‌برد پیاپی ۳ بر صفر پا به مسابقه سوم می‌گذارد و ولز با یک تساوی یک-یک مقابل سوئیس و یک برد جالب ۲ بر صفر بر ترکیه. ایتالیا برای صدرنشینی در این گروه فقط به یک‌امتیاز احتیاج دارد و ولز هم برای اینکه به جدول بهترین تیم‌های سوم نرود باید همین یک‌امتیاز را بگیرد. البته ولزی‌ها این شانس را هم دارند با پیروزی در این بازی به‌عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شوند. مانچینی تیمی یک‌دست و متحد را رو کرده، درحالی‌که فوتبال ایتالیا حتی از حضور در آخرین جام جهانی هم بی‌نصیب بوده است. لوکاتلی، بارلا و اسپیناتزولا در این دو بازی حسابی درخشیده‌اند و ۲‌نفر اول از این جمع مورد توجه رئال مادرید قرار گرفته‌اند. در ولز هم گرت بیل پس از نمایش ضعیف در دیدار اول، در بازی دوم حسابی درخشید و پایه‌گذار پیروزی تیمش شد اما پدیده امسال آنها کیفر مور، مهاجم بلندقد و سرزن تیم کاردیف است که احتمالا به‌زودی به تیمی بزرگ‌تر می‌رود. در ۹ بار تقابل بین ۲ تیم، هرگز نتیجه تساوی رقم نخورده و ایتالیا ۷ بار و ولز ۲‌بار پیروز بوده‌اند. آخرین رویارویی آنها به سال ۲۰۰۳ برمی‌گردد که ایتالیا ۴ بر صفر برنده شد. ایتالیا ۲۹ بازی پیاپی رنگ شکست را ندیده و این رکورد ممکن است امشب به ۳۰ مسابقه برسد. وراتی هنوز مصدوم است و احتمالا به این بازی هم نمی‌رسد؛ کیه‌لینی هم در بازی قبلی مصدوم شد و این مسابقه را از دست داد. در اردوی اژدهایان اما غایب و مصدومی وجود ندارد.

ترکیب احتمالی ایتالیا(۳-۳-۴) : دوناروما، فلورنتزی، بونوچی، آچربی، اسپیناتزولا، جورجینیو، بارلا، لوکاتلی، براردی، اینسینیه و ایموبیله.

ترکیب احتمال ولز(۱-۳-۲-۴) : دنی وارد، بن دیویس، جو رادن، کریس مفام، کانر رابرتس، مورل، جو آلن، رمزی، گرت بیل، دنیل جیمز و کیفر مور.

شام آخر روی میز یورو ۲۰۲۰ | جنگ صدرنشینی ایتالیا و ولز

ترکیه - سوئیس

ترک‌ها با آن همه ستاره در ۲‌بازی ابتدایی هیچ حرفی برای گفتن نداشته‌اند و با تفاضل گل منفی ۵ شانس کمی برای صعود دارند. ۲ بازی پرانتقاد از تیم شنول گونش آنها را به‌عنوان یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های جام معرفی کرده، تیمی که برنامه‌ای برای حمله به دروازه حریفان ندارد و حتی به تیم درجه سومی ولز هم بارها موقعیت گل می‌دهد. سوئیس اما کمی بدشانس‌تر بود. یاران ژاکا و شکیری می‌توانستند بازی اول را از ولز ببرند. آنها ایتالیا را هم کمی اذیت کردند اما دوندگی‌شان برای متوقف کردن آتزوری کافی نبود. برد سوئیس در دیدار امشب می‌تواند این تیم را تا آستانه صعود پیش ببرد اما روی کاغذ ترکیه هم اندک شانسی برای صعود دارد. ۲ تیم تابه‌حال ۱۵ بار روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند که ترکیه دو برابر سوئیس به برتری دست یافته؛ ۸ برد مقابل ۴ باخت و ۳ تساوی. در آخرین رویارویی  هم ترک‌ها در سال ۲۰۰۸ با ۲ گل توران و سن‌تورک در برابر تک‌گل هاکان یاکین سوئیس را شکست دادند. ۲ تیم برای این بازی هیچ غایبی ندارند.

ترکیب احتمالی ترکیه(۱-۴-۱-۴) : چاکر، مرت مولدور، دمیرال، سویونجو، ریدوان ییلماز، اوکای یوکوشلو، چنگیز اوندر، چالهان‌اوغلو، قهوه‌چی، یازیچی، بوراک ایلماز.

ترکیب احتمالی سوئیس(۲-۱-۴-۳) : یان زومر، نیکول الودی، فابین شار، آکانجی، امبابو، دنیس زکریا، ژاکا، ریکاردو رودریگس، شکیری، گاورانوویچ و امبولو. ِ

شام آخر روی میز یورو ۲۰۲۰ | جنگ صدرنشینی ایتالیا و ولز

سرود ملی و فوتبال | مروری بر خاص‌ترین داستان‌های خواندن سرود ملی در فوتبال

درباره تعصب بازیکنان ایتالیا هنگام خواندن سرود ملی کشورشان حماسه‌ها سروده شده است. بعضی‌ها با استناد به همین تصاویر پیش‌بینی می‌کنند که ایتالیا قهرمان جام خواهد شد. ولی آیا تعصب خالی برای قهرمانی کافی است؟ شاید مروری بر داستان‌های خاص سرودهای ملی در سال‌های اخیر این موضوع را بهتر نشان دهد.

تصویر گریه بازیکنان برزیل هنگام خواندن سرود ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ پیش از بازی با آلمان را یادتان هست؟ سرود ملی هر کشوری برای مردمش مقدس است اما آخرین باری که یک تیم سر سرود ملی احساسات‌شان سرریز شد، مربوط به این بازی بود که برزیل ۷ بریک به آلمان باخت. سرود ملی را از ته دل بخوان، احسنت؛ ولی چرا حالا گریه می‌کنی؟ اگر چیز گریه‌داری هست، بگویید ما هم گریه کنیم!

کریستیانو رونالدو همیشه موقع خواندن سرود ملی پرتغال رو به پرچم کشورش می‌ایستد. پیدا کردن پرچم بین آن همه شلوغی ورزشگاه کمی سخت است اما شدنی است. اگر کریستیانو بازیکن ژاپن بود، کارش راحت‌تر بود، چون به‌هر حال یک تکه پارچه سفید با یک دایره قرمز در مرکز آن کارش را راه می‌انداخت ولی پرچم پرتغال خیلی سخت است.

بعضی‌ها هم سرود ملی تیم حریف که پخش می‌شود ایجاد سروصدا می‌کنند؛ نمی‌خواهیم اسم ببریم ولی همین بحرین! باشد، شما خوبید با آن سبک فوتبال بحرین‌بازی‌تان.

حتی لبنانی‌ها هم یک‌بار سر مسابقه بسکتبال مقابل ایران به سرود ملی ما توهین کردند و سوت زدند که در زمین مسابقه جواب‌شان را دادیم.

یک‌بار هم ۲ سال پیش قبل از شروع بازی فرانسه- آلبانی از بلندگو سرود ملی آندورا پخش شد که البته یک اشتباه سهوی بود ولی گوینده ورزشگاه وقتی فهمید سوتی داده، به‌جای اینکه از آلبانی‌ها عذرخواهی کند، از مردم ارمنستان عذرخواهی کرد.

هواداران لیورپول هم عادت دارند که وقتی وسط سرود ملی انگلیس می‌گوید «خدانگهدار ملکه باشد»، شروع به هو کردن می‌کنند.

این هم جالب بود؛ جیمی جامپ دیدار والیبال ایران-روسیه که پیش از شروع بازی در کنار سعید معروف ایستاد و سرود ملی ایران را خواند!

یک‌عده هم هستند که سرود ملی را از بر نیستند؛ مثال؟ میلاد محمدی که بخشی از سرود را اشتباه خواند اما بعدها علیرضا بیرانوند در کامنت زیر یکی از پست‌های رامین رضاییان افشا کرد که آن سوتی کار میلاد نبوده و زیر سر رامین بوده.

نمونه دیگری از سرودهای ملی ورزشکاران مخصوص بازیکنان تیم ملی راگبی آمریکاست که در اعتراض به ترامپ هنگام پخش سرود ملی کشورشان زانو می‌زدند. بعدا در جریان رقابت‌های بسکتبال NBA هم تمام بازیکنان و اعضای تیم‌ها در هنگام سرود ملی آمریکا زانو زدند.

بازیکنان بارسلونا عمدتا سرود ملی اسپانیا را در بازی‌های ملی نمی‌خوانند یا قیافه می‌گیرند چون اعتقاد به جدایی کاتالونیا از این کشور دارند.

پس از جام جهانی ۲۰۱۴ وقتی هواداران تیم ملی آلمان با مسوت اوزیل به مشکل خوردند و با اشاره به حضور او در کارزار تبلیغاتی رجب طیب اردوغان این بازیکن ترک‌تبار را به بی‌تعصبی نسبت به تیم ملی آلمان متهم کردند، به واکنش‌های سرد او هنگام پخش سرود ملی این کشور در بازی‌های مختلف هم بند کردند. او وقتی به فنرباغچه رفت، سرود ملی ترکیه را در یکی از بازی‌ها خواند و خشم آلمانی‌های اولترا ناسیونالیست را دوباره برانگیخت.

این را هم بدانید که ورزشکاران روسی حاضر در هر رقابت جهانی طی ۲ سال آینده اجازه استفاده از پرچم، نام و سرود ملی روسیه را ندارند. روسیه به‌دلیل دستکاری اطلاعات مربوط به دوپینگ ورزشکارانش از حضور در المپیک توکیو، المپیک زمستانی پکن و جام جهانی قطر محروم شد.

کد خبر 608773
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha