یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۹
۰ نفر

اگر پدربزرگتان ناگهان نیمه‌شب از خواب بیدارتان کرد و گفت تصادفا دارد دنیا را نابود می‌کند و شما قرار است با شخصی دیگر، نسل بشر را در سیاره‌ای دیگر ادامه دهید، فارغ از اینکه شما که هستید، ردخورد ندارد که این پدربزرگ، ریک سانچز است. 

ریک و مورتی

همشهری آنلاین-روناک حسینی: ریک، پیرمرد نابغه و خل‌وضعی که همیشه یک بطری در دست دارد به همراه نوه خوش‌قلب، پریشان‌احوال و گیج و ویجش مورتی، شخصیت‌های اصلی ماجراجویی‌های سریال انیمیشنی «ریک و مورتی» (Rick and Morty) هستند. 

سریال انیمیشنی ریک مورتی، سریالی مخصوص بزرگسالان است و به هیچ وجه برای کودکان مناسب نیست. سازندگان این سیت‌کام علمی-تخیلی، جاستین رویلند و دن هارمون، در دنیای دیوانه بیست دقیقه‌ای هر اپیزود، همه را چیز را دست می‌اندازند و به هیچ‌کس رحم نمی‌کنند. از رئیس‌جمهور امریکا گرفته تا ایلان ماسک، از روابط متظاهرانه خانوادگی و اجتماعی تا رابطه‌ فلسطین و اسرائیل، از فیلم‌هایی چون میان‌ستاره‌ای (interstellar)، سرآغاز یا تلقین (inception)، فرانچایز بیگانه (Alien) و جنگ ستارگان (Star Wars)  و سریال‌های نتفلیکس تا فلسفه زندگی، با همه چیز شوخی می‌کنند. 

ماجراجویی‌های ریک و مورتی که رفته‌رفته کل خانواده را درگیر می‌کند، بستر این شوخی‌ها است. ریک، یک اسلحه پورتالی اختراع کرده که با آن در بعدهای مختلف جهان سفر می‌کند، از فروشگاه‌های فضایی خرید می‌کند، با تبهکاران جهان‌های دیگر معامله می‌کند، در حال فرار از فدراسیون بین‌کهکشانی است، آزمایش‌های علمیش را توسعه می‌دهد و گاهی که حوصله‌اش سر می‌رود، خودش را خیارشور تبدیل می‌کند. 

بازگشت دانشمند دیوانه و نوه پریشان‌ احوالش

مورتی، نوه نه‌چندان باهوش ریک (در یکی از قسمت‌ها ریک به او توضیح می‌دهد از آن‌جایی که او خنگ است و خودش نابغه، فرکانس‌های مغزشان همدیگر را خنثی می‌کنند و فدراسیون بین‌کهکشانی نمی‌تواند پیدایش کند) نوجوانی است با اعتماد به نفس پایین که زیاد در مدرسه محبوب نیست. او کم‌کم در همراهی با ریک، با جهان او آشنا می‌شود، خود را با این دنیای تازه تطبیق می‌دهد و به جزئی از آن تبدیل می‌شود. مورتی یک خواهر بزرگتر به نام سامر دارد که مدام در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد و اغلب ساز مخالف می‌زند و پایش کم‌کم به ماجراها باز می‌شود. بعد هم نوبت دختر و داماد ریک است که در این جهان عجیب و غریب با او شریک شوند. 

ظاهرا ایده اولیه سریال ریک و مورتی موقع ساخت فیلم کوتاه «ماجراهای واقعی داک و مارتی» به ذهن جاستین رویلند رسید. رویلند و هارمون با بسط دادن دو شخصیت اصلی این فیلم کوتاه شخصیت‌های ریک و مورتی را خلق کردند. جاستین رویلند، همچنین صداپیشه دو شخصیت ریک و مورتی است. 

بازگشت دانشمند دیوانه و نوه پریشان‌ احوالش

رویلند برای آن فیلم کوتاه از فیلم «بازگشت به آینده» (Back to the Future) محصول سال ۱۹۸۵ الهام گرفت. در این فیلم به کارگردانی رابرت زمکیس، دکتر امت براون با بازی کریستوفر لوید دانشمند نابغه‌ای است که روی ساخت یک ماشین زمان کار می‌کند و مایکل جی فاکس در نقش مارتی با ماشین زمان او سفر می‌کند. تاثیر این دو شخصیت بر خلق ریک و مورتی، حتی در ظاهر آن‌ها نیز پیدا است.

اولین قسمت از سریال ریک و مورتی در اواخر سال ۲۰۱۳ پخش شد و  خیلی زود نظر مثبت منتقدان را جلب  و هواداران زیادی برای خودش دست و پا کرد. شبکه ادالت سویم پخش فصل ۵ این سریال را از ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) آغاز می‌کند.

کد خبر 608748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha