در شرایطی که دولت یازدهم وعده داده بود که نیمی از فاز دو آزادراه تهران-شمال را در بهار امسال به بهره‌برداری می‌رساند، به نظر می‌رسد که این وعده عملی نخواهد شد و باید دید کی این اتفاق خواهد افتاد؟

بزرگراه تهران - شمال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در پی افتتاح فاز نخست آزادراه تهران-شمال، تکمیل و بهره‌برداری از فاز دوم این محور آزادراهی مهم در دستور کار دولت و مجری آن قرار گرفت در همین راستا در جلسات متعددی با حضور محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی – و محمد باقر نوبخت- رییس سازمان برنامه و بودجه- مقرر شد که برای تسریع دسترسی مردم به فاز دوم آن، آزادراه تهران-شمال در دو مرحله ادامه پیدا کند؛ به گونه‌ای که قرار بود تا بهار سال جاری باند غربی فاز دوم آزادراه ۲۲ کیلومتری تهران-شمال در کنار جاده چالوس به بهره‌برداری برسد و نهایتا پس از آن، این فاز تکمیل شود.

اما به نظر می‌رسد که این اتفاق نخواهد افتاد و چرا که پیش از این و در فروردین ماه امسال خیراله خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل- در این باره گفته بود که تا اوایل تابستان امسال تونل البرز و دسترسی دو طرف آن که حدود دو کیلومتر است و در مرحله بعدی باند غربی منطقه دوم آزادراه تهران-شمال به بهره‌برداری می‌رسد اما هم اکنون مهلت برای تحقق این وعده رو به پایان است.

روز گذشته خادمی در بازدید از منطقه دو آزادراه تهران- شمال گفت: تونل شرقی البرز به طول ۶.۵ کیلومتر، به عنوان یکی از طولانی‌ترین تونل‌های جاده‌ای خاورمیانه یکی از سخت‌ترین بخش‌های عملیات اجرایی این آزادراه محسوب می‌شود و با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد در آینده بسیار نزدیک زیر بار ترافیکی قرار می‌گیرد.

وی افزود: تونل شرقی البرز و راه های دسترسی طرفین به طول ۷.۵ کیلومتر به عنوان یکی از طولانی ترین تونل های جاده ای خاورمیانه یکی از سخت ترین بخش های عملیاتی منطقه دو این آزادراه است و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد مراحل نهایی اجرا را طی می کند. در راستای تسهیل تردد و روان سازی ترافیک این تونل در آینده بسیار نزدیک زیرعبور ترافیک قرار می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی  همچنین درباره اعتبار مورد نیاز برای تکمیل یک باند از منطقه دو آزادراه تهران-شمال را ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به منظور تکمیل عملیات اجرایی تونل شرقی البرز و مسیر اتصال به جاده چالوس نیز ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

با این وجود بعدی است حتی بخشی از ۵۰ درصد فاز دو آزادراه تهران-شمال هم به پایان بهار امسال نخواهد رسید و باید دید تحقق این وعده تا کی تمدید خواهد شد.

کد خبر 608720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha