دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرویز مشرف طی سخنانی خطاب به ملت این کشور در روز دوشنبه 18 اوت، استعفای خود از مقام ریاست جمهوری را اعلام کرد.

خبرگزاری‌ها نیز لحظاتی پیش ضمن پخش سخنان مستقیم پرویز مشرف اعلام کردند که وی از قدرت کناره گیری کرده است.

پیشتر نیز خبرگزاری سی ان ان اعلام کرده بود که رسانه‌های محلی پاکستان گزارش داده‌اند که پارلمان پاکستان به پرویز مشرف اجازه کناره‌گیری بدون خطر از قدرت و خروج از کشور را اعطا کرده است. [مشرف برای مردم پاکستان سخنرانی می‌کند]

ائتلاف حاکم به رئیس جمهور تا روز دوشنبه 18 اوت مهلت داده بود از مقام خود کناره گیری کرده و یا با استیضاح در مجلس مواجه شود.

مشرف طی سخنانی این چنین استعفای خود را اعلام کرد: برای مصلحت کشور تصمیم گرفته‌ام از مقام ریاست جمهوری استعفا دهم.

مشرف در ادامه گفت: آینده خویش را در دستان ملت پاکستان قرار می‌دهم.

او در توجیه کناره‌گیری از سمت خود نیز گفت: پس از بررسی اوضاع و مشاوره با مشاوران مختلف حقوقی و متحدان سیاسی خویش ترجیح دادم به توصیه‌های ایشان عمل کرده و از مقام خود استعفا دهم.

مشرف همچنین فهرست اتهاماتی را که ائتلاف حاکم علیه وی جهت برکناری‌اش از قدرت تهیه کرده است را دروغین دانست و دولت پاکستان را به فریب دادن مردم این کشور متهم کرد.

وی همچنین از مدت 9 سال زمامداری خود برپاکستانبا بیان این که "کار سختی انجام داده است" دفاع کرد. [درباره کودتای مشرف]

او در بخشی از سخنان خود که به طور زنده از تلویزیون پخش می‌شد، گفت: زمانی که پس از یک کودتای نظامی به قدرت رسیدم، پاکستان قرار بود در عرصه بین‌الملل کشوری شکست خورده اعلام شود و چالش‌های فراوان اقتصادی پیش روی خود داشت.

مشرف در ادامه با ادعای این که کشورش طی دوران زمامداری وی مرحله‌ای از پیشرفت را طی کرده است، از کارنامه اقتصادی خود دفاع کرد.

او گفت: در صورتی که مردم پاکستان با یکدیگر همکاری می‌کردند و خود را باور داشتند، بسیاری از مشکلات این کشور حل می‌شد.

کد خبر 60860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز