دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: با دو بمبگذاری در منطقه گردشگری کوستا دل سول، سازمان زیرزمینی باسکی اتا در جنوب اسپانیا هزاران تن را در این سواحل تفریحی به ترس و وحشت انداخت.

شبکه خبری آلمانی ار ت ال گزارش داد، به گفته پلیس در این انفجارها هیچ کس مجروح نشد. هیچ موردی از بروز خسارت هم گزارش نشده است.

یکی از این بمب‌ها در ساحل گوادالمار در نزدیکی فرودگاه مالاگا منفجر شد. دومین ماده منفجره هم چند ساعت بعد در تفرجگاه ساحلی نزدیک ساحل بنالمدنا منفجر شد.

نیروهای امنیتی پس از دریافت هشدار تلفنی ساحل و منطقه بندر را پیش از انفجار تخلیه کرده بودند. حدود ۴ هزار مسافر و گردشگر مجبور شدند به درخواست پلیس، ساحل و تفرجگاه ساحلی را ترک کنند.

قصد اتا برای ضربه‌زدن به توریسم
شخصی که از طرف اتا تماس تلفنی گرفته بود، در مجموع از سه مورد بمبگذاری خبر داده بود. بمب سوم در اتوبان میان مالاگا و تورمولینوس، از مقاصد مهم گردشگری اسپانیا پیدا شد.

برای یافتن این ماده منفجره، پلیس اتوبان را مسدود کرد که موجب اغتشاش در ترافیک شد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، شکی نیست که اتا در پس این حملات قرار دارد. این سازمان در ماه ژوئیه هم بمبی را در تورمولینوس منفجر کرده و چهار حمله دیگر را در شمال اسپانیا در مقاصد گردشگری سواحل آتلانتیک انجام داد.

در این حملات هم کسی مجروح نشد. این جدایی‌طلبان از ۳۰ سال پیش تلاش دارند با حملاتی در مناطق تفریحی به گردشگری در اسپانیا لطمه بزند.

روز شنبه اتا مسوولیت انجام یک سلسله حملات تروریستی را در ماه گذشته پذیرفت. اتا در بیانیه‌ای که در روزنامه "گارا" به چاپ رساند، نه فقط مسولیت حمله به مناطق تفریحی، بلکه حمله به روزنامه "ال کورئو" و سه شرکت ساختمان‌سازی را پذیرفت.

اتا دلیل حمله‌اش به شرکت‌های ساختمان‌سازی را مشارکت آنها در احداث خط آهن سریع‌السیر توصیف کرد.

به گفته این سازمان، این پروژه در جهت منافع «مردم باسک» نیست. این خط آهن قرار است باسک را به مادرید و فرانسه متصل کند.

کد خبر 60859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز