سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنگ عراق و حمله آمریکا به عراق اگرچه بسیار زود به تمام رسید، ولی تبعات آن علاوه بر ثبت در تاریخ باعث نفرت بسیاری از مردم جهان و حتی آمریکائی‌ها از مسببان این جنگ، علی‌الخصوص بوش شده است.

تاثیر این جنگ به حدی بوده که حتی بسیاری از نوجوانان و کودکان آمریکائی نیز نفرت و انزجار خود را از بوش صریحا در وبلاگ‌ها و سایت‌ها اظهار کرده‌اند که باعث ناراحتی دولت آمریکا و پیگیری سازمان امنیت این کشور شده است. ظاهرا این سازمان تاکنون فرصت کافی برای پیگیری و یافتن مخالفان نداشته و اخیرا این افراد را تحت بازجویی قرار داده است.
جولیا ویلسون ، دانش‌آموز 14 ساله آمریکایی بهار سال گذشته نفرت و ناامیدی خود را از بوش در وبلاگ خود در MySpace  اعلام کرده بود.
او همچنین یک عکس از بوش در عراق به نمایش گذاشته بود که پلاکاردی در دستان او بود و بر روی پلاکارد بسیار بدخط نوشته شده بود: "بوش را بکشید" .
البته او پس از اینکه متوجه شد اینکار او یک جرم سیاسی محسوب می‌شود به سرعت این صفحه را از سایت خود حذف کرد.
نیروی امنیتی فدرال آمریکا نام او را در لیست خود قرار داده و پس از گذشت چندین ماه، بالاخره او را در کلاس بیولوژی مدرسه دستگیر و بازجویی کردند. دو مامور امنیتی که به مدرسه جولیا مراجعه کرده بودند 15 دقیقه او را در بیرون از کلاس مورد مواخذه قرار دادند که این موضوع باعث ناراحتی والدین او شد. آنها اعتقاد داشتند که دخترشان به دلیل نداشتن سن قانونی می‌بایست در حضور آنها بازجویی می‌شده است.
جولیا دو روز پس از این ماجرا و در مصاحبه با مطبوعات اعلام کرد: " من یک دانش‌آموز فعال و دلسوز هستم و به مسائل مربوط به مردم سایر کشورها علاقه‌مندم. هر کسی که وبلاگ مرا مشاهده کرده متوجه شده که قصد من کشتن رئیس‌جمهور نیست، بلکه نفرت خود را از جنگ در عراق اعلام کرده‌ام. این اقدام ماموران امنیتی تنها باعث سرازیر شدن اشک‌های من شد."
در آمریکا قانونی مبنی بر کسب اجازه از والدین برای بازجویی فرزندان نابالغ وجود ندارد و به همین دلیل سازمان امنیت نیز توضیحی  در مورد این بازجویی نداده و اعلام کرده توضیحات جولیا آنها را قانع کرده است ولی به او تذکر داده‌اند که سایت خود را تصحیح کرده و از تکرار این کار خودداری کند.
با این‌حال جولیا اعلام کرده به زودی با کمک همکلاسی‌هایش قصد دارد سایت جدیدی را در اعتراض به جنگ در عراق راه‌اندازی کند.
باید دید تا کی دولت آمریکا در مقابل مردم جهان و کشورش مقاومت می‌کند و آتش جنگ را در کشورهای مختلف روشن می‌کند. البته ظاهرا بوش و تشکیلاتش توجهی به اعتراضات مردم نداشته و آنها را به سرعت خفه می‌کنند. پیش از این نیز در چندین مورد اعتراض آمریکائی‌ها به فعالیت‌های بوش حتی از قبل از انتشار، از بین رفتند.

سید محمد تقی رسولی

کد خبر 6085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز