سرویس اقدامات خارجی اروپا در بیانیه‌ای محورهای گفت‌وگوی جوزپ بورل با محمدجواد ظریف را تشریح کرد.

دیدار ظریف و بورل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، در بیانیه‌ای که روز جمعه در سایت سرویس اقدامات خارجی اروپا منتشر شده، آمده است: جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا امروز در حاشیه نشست دیپلماتیک آنتالیا دیداری با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران داشت. آن‌ها درخصوص راه‌های پیشبرد برنامه جامع اقدام مشترک گفت‌وگو کردند و بر حمایت کامل و مداوم خود از مذاکرات جاری در وین تاکید داشتند.

در ادامه بیانیه نوشته شده است: نماینده عالی به عنوان هماهنگ‌کننده برجام از پیشرفت حاصله در مذاکرات درخصوص بازگشت احتمالی ایالات متحده به برجام و چگونگی اجرای کامل و موثر این توافق توسط تمامی طرفین در طی چند هفته گذشته استقبال کرد.

در ادامه بیانیه ذکر شده است: نماینده عالی بر اهمیت بهره‌گیری از فرصت سیاسی تاکید کرد و خاطرنشان کرد که تمامی طرفین باید به منظور رسیدن به مصالحه‌ای که به نفع همگان باشد از خود انعطاف نشان دهند.

در این بیانیه آمده است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایران خواستار تداوم تعهد تهران به برجام شده است.

سرویس اقدامات خارجی اروپا در انتهای این بیانیه نوشت که نماینده عالی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه ایران همچنین درخصوص مسئله افغانستان گفت‌وگو کردند.

کد خبر 608478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha