انگلیس روز جمعه یک افزایش شدید دیگر در موارد گزارش‌شده هفتگی عفونت با گونه دلتای کروناویروس را گزارش کرد و بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور تصمیم گرفت برداشتن نهایی محدودیت‌ها در این کشور را به تاخیر بیندازد.

covid

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز آمار هفتگی عفونت‌های کرونا در انگلیس نشان‌دهنده ۳۳۶۳۰ مورد جدید عفونت با گونه دلتا کروناویروس که در ابتدا در هند کشف شد در هفته منتهی به ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) است و به این ترتیب شمار موارد ثابت‌شده عفونت با گونه دلتا ۷۵۹۵۳ مورد می‌رسد که افزایشی ۷۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مقامات بهداشتی انگلیس می‌گویند موارد عفونت با گونه دلتا به سرعت در این کشور در حال گسترش است و این گونه اکنون به گونه غالب ویروس در کشور بدل شده است. اما به گفته آنها، خوشبختانه شمار بستری‌شدن‌ها و مرگ‌های ناشی از کرونا با میزان مشابه در حال افزایش نیست، هر چند وضعیت را به دقت زیر نظر دارند.

سازمان بهداشت عمومی انگلستان می‌گوید گونه دلتا اکنون ۹۱ درصد موارد عفونت‌هایی را که کروناویروس عامل آنها از لحاظ ژنتیکی بررسی شده است، تشکیل می‌دهد. به گفته این سازمان با استفاده از داده‌های اخیرتر از جمله داده‌های ژنوتیپی که زمان چرخش کار سریع‌تری دارند، تخمین زده می‌شود ۹۹ درصد موارد عفونت از گونه دلتا باشند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به افزایش موارد عفونت با گونه دلتا قصد دارد برنامه‌های واکسیناسیون در این کشور را شتاب بخشد و تا ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) همه افراد بزرگسال این کشور نخستین دوز واکسن‌شان را دریافت کرده باشند و در این تاریخ جدید محدودیت‌های مربوط به کرونا در انگلستان پایان خواهند یافت.

واکسیناسیون کرونا از روز جمعه برای همه افراد بالای ۱۸ سال در انگلستان امکان‌پذیر است.

سازمان بهداشت عمومی انگلستان تاکید کرده است که واکسن‌ها هنوز موثر هستند و می‌توانند باعث محافظت در برابر خطر بستری شدن و مرگ ناشی از گونه دلتا شوند.

بر اساس گزارش این سازمان تا ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) در مجموع ۸۰۶ نفر فرد مبتلا به گونه دلتا کروناویروس بستری شده‌اند که افزایشی ۴۲۳ موردی نسبت به هفته پیش را نشان می‌دهد. در میان این افراد بستری‌شده ۵۲۷ نفر واکسینه نشده بودند و ۸۴ نفر هر دو دوز واکسنشان را دریافت کرده بودند.

کد خبر 608476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha