واکسن‌ کرونای شرکت چینی «سینوواک بیوتک» برای نخستین بار از روز جمعه در چند درمانگاه خصوصی در اختیار مردم قرار گرفت و با وجود در دسترس بودن واکسن‌های رقیب با اثربخشی بالاتر مردم از خرید آن استقبال کردند.

Sinovac

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز سنگاپور حدود نیمی از جمعیت ۵.۷ میلیون نفری‌اش را با دست یک کم دوز واکسن‌های فایزر-بیونتک و مدرنا واکسینه کرده است.

 هر دوی این واکسن‌ها در کارآزمایی‌های بالینی اثربخشی بالای ۹۰ درصد در پیشگیری از بیماری علامت‌دار داشته‌اند، در حالیکه اثربخشی واکسن سینوواک ۵۱ درصد است.

مقامات کشور همسایه سنگاپور، اندونزی اوائل این هفته هشدرا دادند که بیش از ۳۵۰ نر از کارکنان پزشکی که با واکسن سینوواک واکسینه شده‌ بودند، به کووید-۱۹ مبتلا شده‌ و چندین نفرشان بستری شده‌اند، و درباره اثربخشی این واکسن در برابر گونه‌های جدید واگیرتر کروناویروس ابراز نگرانی کردند.

شماری از افرادی که در نخستین روز عرضه واکسن سینوواک در سنگاپور برای خرید آن هجوم آورده بودند، شهروندان چینی هستند که فکر می‌کردند با زدن این واکسن می‌توانند بدون گذراندن دوره قرنطینه راحت‌تر به کشورشان بازگردند.

وب‌سایت دولت چین اعلام کرده است که مسافران به چین بسته به شهر مقصدشان، بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون‌شان ممکن است لازم باشد تا یک ماه در یک مرکز مخصوص یا در خانه در قرنطینه بمانند.

سنگاپور پس از اینکه سازمان جهانی بهداشت در اوائل این ماه مجوز مصرف اضطراری واکسن سینوواک را صادر کرد،  بر اساس یک مسیر ویژه دسترسی اجازه استفاده از این واکسن را در مراکز خصوصی مراقبت بهداشتی داده است.

اونگ یه کونگ، وزیر بهداشت سنگاپور روز جمعه گفت دولت این کشور هنوز در انتظار دریافت  داده‌های ضروری مربوط به واکسن شرکت سینوواک است تا درباره وارد کردن آن به برنامه ملی واکسیناسیون تصمیم بگیرد.

در عین حال، مقامات ۲۴ درمانگاه خصوصی را برای تجویز ذخیره فعلی ۲۰۰۰۰۰ دوز واکسن سینوواک انتخاب کرده‌اند. این درمانگاه‌ها قیمتی بین ۱۰ تا ۲۵ دلار برای هر دوز واکسن دریافت می‌کنند.

کد خبر 608454

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha