استاندار قم از آغاز عملیات اجرایی ساخت بزرگ‌ترین کارخانه تولید چادر مشکلی در قم با سرمایه‌گذاری ۱۱۳۰ میلیارد تومانی خبر داد.

چادر مشکی

بهرام سرمست در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: تفاهم‌نامه مهم همکاری با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) داشتیم که یکی از بندهای آن در ارتباط با احداث بزرگ‌ترین کارخانه تولید چادر مشکی در قم است.

وی افزود: خوشبختانه عملیات اجرایی این واحد آغاز شد و با ۱۸ میلیون متر مربع ظرفیت تولید و ۱۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال بیش از ۴۵۰ نفر مستقیم و ۶۰۰ نفر غیرمستقیم به عنوان یک برند برای قم و کالای فرهنگی محسوب خواهد شد.

به گفته استاندار قم در کشور حدود ۸۰ میلیون متر مربع پارچه چادر مشکلی مورد نیاز است و این واحد تولیدی یک ظرفیت مهمی برای تأمین چادر مشکی محسوب می‌شود.

وی در مورد مهم‌ترین اولویت‌های توسعه ظرفیت‌های گردشگری گفت: پروژه‌های گردشگری از جمله طرح‌های مهم در دست پیگیری است، به خصوص اینکه سالانه ۲۰ میلیون زائر را پذیرا هستیم و باید در کنار اولویت‌های زیارتی که داریم برای مردم این شهر ابعاد متنوع گردشگری را تقویت کنیم.

سرمست بیان کرد: ظرفیت‌های گردشگری خوبی در اطراف قم قرار دارد که به عنوان گردشگری طبیعی و مناطق نمونه گردشگری از اولویت‌های مهم است و منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت نیز آماده افتتاح است و مناطق نمونه گردشگری دیگری تعیین تکلیف می‌شوند.

استاندار قم گفت: در ارتباط با بحث سوغات زائر و ثبت شهر مقدس قم به عنوان شهر ملی انگشتر اقدامات خوبی انجام و به عنوان شهر ملی ثبت شد.

کد خبر 608444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha