چون طعم و مزه زردچوبه به‌تنهایی دلپذیر نیست و می‌خواهیم از خواص فوق‌العاده آن هم بهره ببریم پیشنهاد می‌کنیم که از آن در آب‌میوه‌ها و اسموتی‌ها هم استفاده کنید. در این مطلب طرز تهیه آب‌هویج همراه با زردچوبه را آموزش داده‌ایم. این دستورالعمل را که بدون شیرین‌کننده اضافی است حتما امتحان کنید.

carrots Juice Recipe - آب هویج

به گزارش همشهری‌آنلاین، در طب چینی و هند از زردچوبه به عنوان یک داروی ضد التهاب قدرتمند استفاده می‌شده است. همچنین در طول تاریخ از این ادویه در رنگرزی و رنگ کردن پارچه استفاده می‌شده است.

این ادویه در ایران نیز محبوب است و چاشنی اصلی غذاهایمان محسوب می‌شود. از آنجا که این ادویه فواید بی‌شماری مصرف مداوم آن توصیه می‌شود. اما چون طعم و مزه آن به‌تنهایی دلپذیر نیست پیشنهاد می‌کنیم که از آن علاوه بر غذاها در آب‌میوه‌ها و اسموتی‌ها هم استفاده کنید.

از طرفی هویج نیز منبعی غنی از فیبر خوراکی، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی به‌شمار می‌رود. هویج دارای ویتامین‌های آ و ب و ث، بتاکاروتن و مواد معدنی مختلف است. همچنین هویج خواصی دارد که با کم‌خونی جزئی مقابله می‌کند به خاطر اینکه به تولید بیشتر گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند.

بنابراین ترکیب هویج و زردچوبه به ما آب‌میوه‌ای مقوی می‌دهد. در این مطلب طرز تهیه آب‌هویج همراه با زردچوبه را آموزش داده‌ایم. این دستورالعمل را که بدون شیرین‌کننده اضافی است حتما امتحان کنید و از فواید آن بهره ببرید.

مواد لازم

۵ عدد هویج
یک سیب
یک برش نازک زنجبیل تازه
۱/۴ قاشق چای‌خوری زردچوبه
۲/۳ فنجان آب

طرز تهیه آب‌هویج با زردچوبه | آب‌هویج را متفاوت و خوشمزه درست کنید

طرز تهیه آب‌هویج با زردچوبه

۱- مواد لازم برای تهیه آب هویج با زردچوبه و سیب را فراهم کنید. هویج‌ها و سیب را به قطعات کوچک‌تری تقسیم کنید طوری که داخل مخلوط‌کن جا شوند و مشکلی پیش نیاید.
۲- همه مواد را با هم در مخلوط‌کن بریزید و با هم مخلوط کنید.

طرز تهیه آب‌هویج با زردچوبه | آب‌هویج را متفاوت و خوشمزه درست کنید


۳- در مخلوط‌کن را ببندید و آن را روشن کنید. بگذارید مواد به مدت ۵ دقیقه با هم خوب مخلوط شوند.

طرز تهیه آب‌هویج با زردچوبه | آب‌هویج را متفاوت و خوشمزه درست کنید

۴- آب‌میوه خوشمزه و مقوی ما حاضر است. آب‌میوه خود را در اسرع وقت بخورید تا بیشترین میزان مواد مغذی را داشته باشد. نوش جان.

از آنجا که ترکیب مواد این آبمیوه زمان نسبتا زیادی لازم دارد، سرعت مخلوط‌کن می‌تواند آن را گرم کند. برای اطمینان از سرد بودن آن، آبمیوه را با چند تکه یخ سرو کنید.

کد خبر 608424

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha