معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت کاهش ریسک و خطر پذیری شبکه مترو و رعایت الزامات و ضوابط حریم مترو تاکید کرد.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازایسنا، اسماعیل سلیمی با بیان اینکه عدم رعایت حریم مترو در شهر تهران باعث کاهش ایمنی و ایجاد خطر برای شهروندان شده است، گفت: لازم است الزامات جلوگیری از ساخت و ساز در حریم اماکن مترو مورد توجه جدی قرار بگیرد.

سلیمی با اشاره به نشستی که چندی پیش با حضور مدیرانی از مترو و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در همین زمینه برگزار شد، افزود: در این جلسه مقرر شد تا پس از این اطلاعات احداث مگاپروژه‌ها در حریم خطوط مترو به اطلاع سازمان مدیریت بحران شهر تهران رسیده و برای صدور مجوز تمام پروژه های شهری که در حریم ۵۰ متری خطوط مترو هستند از شرکت مترو استعلام انجام شود.

او افزود: در حال حاضر به منظور ایجاد هماهنگی های بیشتر بین بخشی و دریافت استعلام های حریم خطوط مترو از طریق سامانه صدور پروانه معاونت شهرسازی، خطوطی از مترو که دارای نقشه ساخت هستند ملاک عمل قرار می گیرد و خطوطی که فعلا فاقد نقشه ساخت هستند، نقشه های موجود ارائه شده توسط شرکت مترو ملاک عمل است. همچنین مقرر شد برای صدور مجوز تمام پروژه های تأسیسات شهری شامل آب، برق، گاز، مخابرات، ترافیک و ... از شرکت مترو استعلام انجام شود.

سلیمی گفت: مصوبات این نشست تا حصول نتیجه توسط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران پیگیری می شود تا گام موثری در کاهش خطرپذیری شبکه مترو و فضاهای زیرسطحی شهر تهران باشد.

کد خبر 607995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha