مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

به گفته رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان، سهم این شهر از مسیرهای دوچرخه‌سواری به سه کیلومتر هم نمی‌رسد البته آب و هوای کوهستانی و شیب زیاد این شهر مانع از این می‌شود که شهروندان همدان در همه فصول امکان استفاده از دوچرخه داشته باشند. با این وجود شهرداری همدان با افتتاح دبیرخانه ورزش شهروندی به دنبال توسعه رشته‌هایی مانند دوچرخه‌سواری است.

مسیر دوچرخه‌سواری بلوار ارم

همشهری آنلاین- فاطمه کاظمی:

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان با بیان این‌که مسیر دوچرخه‌سواری همدان محدود به بلوار ارم و بوستان مردم است و طول آن به سه کیلومتر هم نمی‌رسد، توضیح داد: سال گذشته برای پیگیری مقوله شهر فعال، همدان نیز مورد بررسی کارشناسان مرکز قرار گرفت که یکی از شاخصه‌های آن میزان مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی است. بر اساس بررسی این کارشناسان همدان از نظر مسیرهای پیاده‌روی وضعیت مناسبی دارد اما از نظر مسیرهای دوچرخه‌سواری دچار کمبودهای جدی است. به همین دلیل یکی از اولویت‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری افزایش طول مسیر دوچرخه‌سواری در بوستان‌های شهر است و مطالعات آن انجام شده است.

روح‌الله وجدی‌هویدا تأکید کرد:  نباید فراموش کرد ایجاد زیرساخت تنها بخشی از این موضوع است و فرهنگ دوچرخه‌سواری نیز بخش مهمی از تعبیه مسیر برای دوچرخه‌سواری شهروندان را شامل می‌شود.

وی درباره طرح دوچرخه‌سواری محله‌ای توضیح داد: بر اساس این طرح که شهرداری همدان قصد اجرای آن را دارد، در یک محله یک یا دو مسیر در هفته بسته می‌شود تا اهالی در آن با دوچرخه تردد کنند و یا مسابقات محله‌ای در این زمینه برگزار می‌شود.

وجدی‌هویدا معتقد است: آب و هوای کوهستانی و شیب زیاد این شهر مانع از این می‌شود که شهروندان همدان در همه فصول امکان استفاده از دوچرخه داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان در پاسخ به این سوال که برای فرهنگسازی در این حوزه چه اقداماتی انجام داده‌اید، یکی از اقدامات مهم در این زمینه را افتتاح دبیرخانه ورزش شهروندی عنوان کرد و توضیح داد: از ابتدای سال ۹۹ برای گسترده‌تر شدن ورزش محلات برنامه‌ریزی‌های متعددی صورت گرفت تا با حمایت مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر همدان ورزش شهروندی همدان آغاز به کار کند. در ابتدا اساس‌نامه ورزش شهروندی و شورای سیاستگذاری ورزش شهروندی را ایجاد کردیم و بر اساس برنامه‌ریزی ورزش شهروندی در تمامی محلات، ناحیه‌ها و مناطق شهری همدان ایجاد خواهد شد تا همه شهروندان از اهداف ورزش شهروندی سود ببرند و تنها محدود به چند محله نباشیم.

وی افزود: به دنبال فضای مناسب و در شأن ورزش شهروندی بودیم که به دستور شهردار همدان ساختمان بسیار مناسبی برای ایجاد دبیرخانه ورزش شهروندی در اختیار ما قرار گرفت و این دبیرخانه افتتاح شد. ورزش شهروندی همدان یکی از آزمونه‌های موفق و الگویی نمونه برای کشور است و حمایت همه جانبه در توسعه زیرساخت‌ها و افزایش تنوع در رشته‌های فعال در این بخش داریم.

وجدی‌هویدا تأکید کرد: توسعه متوازن زیرساخت‌های ورزش در مناطق مختلف مدیریت شهری با محوریت خانواده در اولویت اقدامات ورزشی شهرداری قرار دارد ضمن این‌که افزایش جمعیت فعال در ورزش شهروندی را نیز هدف‌گذاری کرده‌ایم.

کد خبر 607831

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha