رئیس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران با بیان اینکه کن می تواند به قطب گردشگری پایتخت و تفرجگاه عمومی تبدیل شود گفت: در مجموعه محلات تهران معدود محلاتی هستند که به مفهموم واقعی شاهد ایفای مسئولیت شهروندی در آن هستیم.

باغات کن

به گزارش همشهری آنلاین، محمد سالاری امروز در جلسه مردمی و گزارش روند اجرایی طرح تفصیلی کن، بافت مسکونی، باغات و زمین های کن افزود: شهرک اکباتان و محدوده کن در منطقه ۵ در مطالبه گری حقوق عمومی و مطالبات مردم هچ تعارفی با کسی ندارند. این مطالبه گری به صورت هدفمند، چارچوب مدار و کارشناسی صورت می گیرد که مورد ستایش است.

تبدیل «کن» به قطب گردشگری تفرجگاه عمومی تهران| معاون شهردارتهران: قوانین و مقررات شهرسازی قدیمی است

او گفت: مجموعه مدیریت شهری تهران توانست با همکاری جامعه مدنی در کن در یک گفتمان سازی طولانی و اقناعی به این نتیجه برسد که هرچند تهران در دهه های گذشته میراث طبیعی تهران با رویکرد درآمدزایی زیر ساخت و ساز برده شد اما این دلیل نمی شود که میراث طبیعی و باغات انبوه کن از بین برود و در یک فرایند طولانی چندین گزینه مطرح شد.

سالاری ادامه داد: در دوره گذشته مدیریت شهری طرحی آمد که باغات کن به شهرداری واگذار شده و به پارک عمومی تبدیل شود که با این طرح در شورای شهر مخالفت شد چرا که اعتقاد داشتیم باغات کن نگین و ریه های تنفس گاهی پایتخت است و از پیشینیان به اهالی کنونی کن به ارث رسیده و اهالی کن به آن تعصب دارند. در نهایت در یک جلسه تاریخی طرح تفصیلی کن به تصویب رسید.

«کن» دارایی تهران است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در این جلسه گفت: با خودم پیمان بسته بودم که در وهله نخست مشکلاتی که بیش از نیم قرن بر تهران حاکم بوده اولویت اول باشد.

تبدیل «کن» به قطب گردشگری تفرجگاه عمومی تهران| معاون شهردارتهران: قوانین و مقررات شهرسازی قدیمی است

عبدالرضا گلپایگانی ادامه داد:از منظر من نگاه پادشاهی که در دوره پهلوی بر ساختار قوانین و مقرارت حاکم بود در بسیاری از دستگاه های ما هنوز جاری است و جریان قدرتمند انقلاب نتوانسته این ساختار را آنطور که در خور مردم است اصلاح کند. هنوز قوانین و مقررات شهرسازی مربوط به دهه ۴۰ و ۵۰ است.

او افزود: کن یک دارایی برای شهر تهران است و که حفظ آن باید با رعایت حقوق مالکین و بدون نگاه از بالا به پایین باشد. در کنف محله واقعیت دارد، مردم مثل حلقه زنجیر به هم متصل هستند و حتما حقشان را مطالبه می کنند و کاش همه محلات تهران مثل کن مطالبه گر باشند.

گلپایگانی تصریح کرد:مومنانه، دقیق و با جدیت در جهت رفع مشکلات باقیمانده کن تلاش خواهیم کرد تا رضایت شهروندان را در پی داشته باشد.

جایگاه کن فرامنطقه ای است

شهردار منطقه ۵ نیز در این جلسه گفت: کن واقعا ویژه و فرا منطقه ای است و حتی باید جایگاهش را در مقیاس استانی دید. اعتقاد دارم که امر تولید به خصوص کشاورزی در تهران فعالیتی بسیار ارزنده است و به همین دلیل باید ارزش بسیاری برای کن و کشاورزان آن قائل شد.

محمود کلهری اضافه کرد:طرح تفصیلی کن پس از سال ها معطل ماندن، در نهایت در این دوره از مدیریت شهری تصویب شد. نقطه ای که باید فرا منطقه ای و در مقیاس استانی دیده شود.

تبدیل «کن» به قطب گردشگری تفرجگاه عمومی تهران| معاون شهردارتهران: قوانین و مقررات شهرسازی قدیمی است

او با بیان اینکه طرح تفصیلی کن سال ها معطل مانده بود اما در نهایت در این دوره مدیریت شهری تصویب شد اذعان داشت: کارگروه توسعه کن به خاطر خاص بودن کن تشکیل شده است. شهردار ناحیه، بازرسی و حراست و چهار معاون در این کارگروه هستند و مشکلات را رصد کرده و گزارش می دهند.

کلهری در پایان با اینکه در محله کن طرح های محله محوری در جریان است یادآور شد: دژباغ، مرمت پل تاریخی کن، مرمت حمام اسماعیلیون و جمع آوری آب های سطحی کن فعالیت هایی است که آغاز شده یا به زودی شروع می شود و مجموعه این اقدامات بخشی از کمبودها ی سال های گذشته را جبران می کند.

جلسه مردمی و گزارش از روند اجرایی طرح تفصیلی کن، بافت مسکونی، باغات و زمین های کن با حضور محمد سالاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، کاوه حاجی علی اکبری، رئیس سازمان نوسازی شهر تهران و محمود کلهری، شهردار منطقه ۵ برگزار شد.

کد خبر 607771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha