مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به تبریز از قرار گیری ثبت جهانی مجموعه تاریخی شیخ شهاب الدین اهر در دستور کار وزارت مربوطه خبر داد.

اهری

به گزارش همشهری آنلاین ، علی اصغر مونسان، در سفری دو روزه به آذربایجان شرقی ضمن دیداربا فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از ظرفیت‌های سرمایه ‌گذاری گردشگری استان بازدید کرد. در این سفر که دیروز و امروز انجام شد، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی علاوه بر تبریز در اهر نیز حضور یافت.

وی در جریان  بازدید از بقعه شیخ شهاب الدین اهری و موزه ادب و عرفان این شهر با فعالان میرث فرهنگی این شهر هم دیدار کرد.

مونسان در پاسخ به مطالبه علاقه مندان به تاریخ و هنر آذربایجان از تلاش برای  ثبت جهانی مجموعه تاریخی شیخ شهاب الدین اهر خبر داده و گفت: کارهای مقدماتی در این زمینه آغاز می‌شود تا شاهد ثبت جهانی این اثر باشیم.

وی همچنین موزه مطبوعات آذربایجان  واقع در پیاده راه تربیت تبریز را هم افتتاح کرد.

این موزه در چند فاز به بهره برداری می رسد و در فاز نخست موزه مطبوعات آذربایجان، ۲۸ اثر ماندگار شامل نشریه، اسناد قاجاری و همچنین ادوات عکس‌برداری و دوربین‌های عکاسی به نمایش درآمده است.

نسخه‌های چاپ سنگی، نامه‌های مرتبط با نشریات، قبض آبونمان‌های نشریات مختلف نیز از دیگر آثار موزه مطبوعات آذربایجان هستند.

دیدار با استاندار آذربایجان شرقی و برگزاری نشست تخصصی حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ازدیگر برنامه های سفر دوروزه مونسان به آذربایجان شرقی بود.

کد خبر 607702

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha