سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
۰ نفر

رئیس شورای شهر تهران گفت: امیدوارم با رای به لیست جمهور به آرزوی آیت‌الله هاشمی که تبدیل شدن تهران به شهری برای زندگی و شهری مدرن و راحت و دارای آسایش برای همه بود، برسیم.

تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن هاشمی در همایش انتخاباتی تعدادی از نامزدهای لیست جمهور که در محله جیحون برگزار شد، گفت: من با این محله آشنایی کاملی دارم و خانواده شهید داودزاده که فرزندان عمه من هستند، ساکن همین محدوده‌اند و اینجا برای ما خاطرات زیادی دارد.

وی با اشاره به تردد هواپیما و صدای آن در این محله گفت: یکی از مشکلات این محله همین هواپیما است که مردم واقعا اذیت می‌شوند. قرار بود قبلا مهرآباد جابجا شود اما چون تعداد پروازها زیاد بود و برای مردم سخت بود که به فرودگاه امام خمینی(ره) بروند، این موضوع منتفی شد.

هاشمی با اشاره به نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر گفت: انتخابات شوراها نباید تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری قرار بگیرد چرا که اراده مردم در زندگی روزمره شان بستگی به این انتخابات شورا دارد. هنوز جا دارد که شوراها به قدرت اصلی خود برسند و این مردمسالاری مویرگی باید کم کم رشد پیدا کند.

آرزوی هاشمی برای تهران به روایت محسن هاشمی

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در پی رد صلاحیت برخی ازنامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در انتخابات ریاست جمهوری به تعبیر رهبری به برخی نامزدها جفا شد. این اقدام کام مردم را تلخ کرد و باعث شد مشارکت کم شود. من امیدوارم شوراها و مشارکت شوراها سردی انتخابات ریاست جمهوری را پوشش دهد. البته در شوراهای شهر هم رد صلاحیت داشتیم و جا دارد که از مجلس و هیات نظارت مجلس بابت برخی از رد صلاحیت‌های برای شورا انتقاد کنیم. از ۱۲ عضو شورای شهر پنجم که برای این انتخابات ثبت نام کرده بودند، شش نفر را رد کردند و دلیل درستی هم درباره آن به ما نگفتند.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر شش نفر از شورای شهر پنجم و ۱۵ عضو جدید و متخصص در لیست جبهه اصلاحات که به نام جمهور است، حضور دارند، گفت: امیدوارم مردم با رای به این لیست، شرایطی را فراهم کنند تا موضوعاتی که پیگیری آن در شورای پنجم آغاز شده بود، به نتیجه برسد.

 هاشمی با بیان اینکه شورای شهر پنجم تهران در جهت شفافیت آرا تلاش زیادی انجام داد، گفت: سال‌هاست همه شعار می‌دهند که رای نمایندگان مجلس باید دیده شود و در این مجلس هم که ادعا می‌کردند که باید رای‌ها دیده شود، باز هم این کار را نکردند اما در شورای شهر پنجم این اتفاق انجام شد و شما می‌توانید ببینید که چه کسی به چه چیزی چه رایی رای داده است و این دستاورد بزرگی  در حوزه شفافیت است.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای پنجم به وعده‌هایش در مورد حفظ محیط زیست و باغات عمل کرد، گفت:  لغو مصوبه برج باغ‌ها و جلوگیری از تخریب باغ ها جزو اولین مصوبات ما بود. یکی از مشکلات منطقه ۱۰ همین کمبود فضای سبز است، فضاهایی که زمانی باغ بودند و حالا از بین رفته‌اند، امیدواریم جلوی این کار باز هم گرفته شود.

هاشمی با بیان اینکه در دوره قبلی مدیریت شهری برای تامین هزینه در مگا پروژه‌هایی که خیلی هم استفاده نمی‌شود اقدام به شهر فروشی شد، گفت: جلوی اینکار در شورای پنجم گرفته شد که امیدوارم این سیاست ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: در مورد آسیب‌های اجتماعی فعالیت های خوبی شد و جزو اولویت های شورای شهر پنجم بود. فعالیت های شورا از سوی شهرداری باید پی گرفته شود و تبلور آن در شهرداری هاست.

رییس شورای شهر تهران  رقیب لیست جمهور را عدم حضور مردم در پای صندوق رای دانست و گفت: اگر مردم حضور پیدا کنند قطعا اعضای این لیست رای می‌آوردند، اما متاسفانه جفا کردند و حضور  در انتخابات کم شده است.

هاشمی درپایان گفت: از همه شما بزرگواران می‌خواهم که به لیست جمهور رای بدهید. این لیست مورد حمایت جبهه اصلاحات و آقای خاتمی قرار گرفته و امیدوارم که با رای به این لیست بتوانیم به آرزوی آیت‌الله هاشمی که تبدیل شدن تهران به شهری برای زندگی و شهری مدرن و راحت و دارای آسایش برای همه بود، برسیم.

کد خبر 607685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    9 3
    شما خانواده هاشمی نمیخواید دست از سر مملکت بردارید بشینید خونه استراحت کنید.
    • سعید غلامی US ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
      3 5
      مرگ بر منافقین. نفرین بر سلطنت طلبان