رئیس کمیته اپیدمیولوژی کوویدـ۱۹ درباره واکسیناسیون دانش‌آموزان در برابر کرونا توضیحاتی داد.

کرونا ـ کودکان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر حمید سوری رئیس کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹ درباره واکسیناسیون کرونا در کودکان گفت: کودکان اگرچه احتمال ابتلا به کرونا دارند و می‌توانند بیماری را به دیگران منتقل کنند، ولی احتمال شدت بیماری در آنها بسیار پایین است.

او ادامه داد: از طرفی اغلب شرکت‌های تولیدکننده واکسن، حداقل سن واکسیناسیون را ۱۸ سال و تعداد کمی هم ۱۲ سال عنوان کرده‌اند. در کل ضرورتی ندارد که کودکان سالم که بیماری‌‎های زمینه‌ای خاص ندارند، قبل از بازگشت به مدرسه واکسینه شوند و اگر پوشش واکسیناسیون در افراد بزرگسال به حد لازم برسد، شانس ابتلا به کودکان بسیار پایین می‌آید.

سوری افزود: البته تولیدکنندگان واکسن در تلاش برای تهیه واکسن‌هایی هستند تا کودکان را هم شامل شود اما تاکنون هیچ واکسنی علیه کرونا برای کودکان تایید نشده و هیچ کشوری هم تزریق نداشته است.

با این حال تعدادی از کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا در حال مطالعه روی واکسن‌های خود برای ایمن کردن کودکان و نوجوانان هم هستند. ایران نیز در واکسن تولیدی مشترک با کوبا در حال مطالعه روی این مهم است.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت امروز در صفحه توئیتر خود نوشت: «کارآزمایی بالینی واکسن تولید مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا در گروه سنی خردسالان و نوجوانان در کوبا کلید خورده است.»

وی افزود: «واکسن سوبرانا در ایران با نام «پاستوکووَک» در حال تکمیل مستندات و دریافت مجوز مصرف اضطراری برای گروه سنی ۱۸ سال به بالا است.»

کد خبر 607658

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha