مدیرعامل شرکت فایزر ابراز درباره اثربخشی واکسن کرونای ساخت این شرکت در برابر گونه دلتای کروناویروس که در ابتدا در هند کشف شد و دانشمندان درباره آن هشدار می‌دهند، ابراز اطمینان کرد.

Bourla

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌بی‌اس نیوز آلبرت بورلا، رئیس و مدیرعامل فایزر در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: «من کاملا اطمینان دارم که ما می‌توانیم این گونه جدید ویروس را پوشش دهیم. ما نیاز به واکسنی ویژه برای آن نخواهیم داشت و واکسن فعلی فایزر  آن را پوشش می‌دهد.»

با اینکه واکسیناسیون گسترده باعث بهبود قابل‌توجه شرایط در آمریکا از لحاظ شیوع کروناویروس شده است، اما شمار مرگ‌های ثبت‌شده ناشی از کروناویروس در این کشور به مرز ۶۰۰۰۰۰ نفر رسیده است.

در طول این آخر هفته، رهبران هفت دموکراسی ثروتمند جهان متعهد شدند که  در طول سال آینده بیش از یک میلیارد دوز واکسن به کشورهای فقیر اهدا کنند. آمریکا حدود نیمی از این دوزها را از طریق همکاری با شرکت فایزر اهدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

و بورلا معتقد است که شرکت فایزر آماده ساختن واکسن‌های جدید بر ضد گونه‌های احتمالی جدید کروناویروس در مدتی به کوتاهی ۱۰۰ روز است.

او گفت: «ما در همه کشورها- در سراسر جهان- دارای سیستم‌های پایش هستیم- هنگامی که یک گونه جدید کروناویروس ظاهر می‌شود- ما فورا آزمایش واکسن فعالی از لحاظ اثربخشی در برابر این گونه جدید را اغاز می‌کنیم.»

مدیرعامل فایزر گفت نیاز به زدن دوزهای یادآور برای واکسن‌های موجود ثابت نشده است، اما پژوهش‌هایی برای بررسی ضرورت داشتن این کار در جریان است.

او گفت اما بر اساس داده‌های موجود فایزر پیش‌بینی می‌کند که افراد نیاز به تزریق یادآور- یعنی در واقع دوز سوم واکسن- در طول هشت تا ۱۲ ماه پس از دوز دوم واکسنشان خواهند داشت.

فایزر همچنین امیدوار است که تا پاییز با تغییر فرمولاسیون واکسن کرونایش امکان ذخیره را در دماهای بالاتر فراهم کند و همچنین پیش‌بینی می‌کند واکسن کرونایش برای کودکان تا حداقل سنی ۵ سال تایید شود.

بورلا توضیح داد که هدف رسیدن به ایمنی جمعی است.

بیشتر بخوانید:

او گفت: «هنگامی به ایمنی جمعی دست یابیم، هر فرد ایمن‌شده باعث محافظت دیگران هم می‌شود و کودکان نقش مهمی در رسیدن به این وضعیت ایفا می‌کنند.»

فایزر با پیوستن با تلاش به رهبری دولت آمریکا برای دسترس‌پذیرتر کردن واکسن کرونا متعهد شده است که در مجموع دو میلیارد دوز واکسن کرونا در طول یک سال و نیم آینده اها کند که اغلب آن به دست کشورهای با درآمد کم خواهد رسید.

بورلا در این باره گفت: «اهدای این واکسن‌ها اولا و بیش از همه از لحاظ  اخلاقی کار درستی است، اما به جز این ملاحظات اخلاقی، به نظر من این کار برای کنترل جهانی پاندمی هم مهم است.»

بیشتر بخوانید:

کد خبر 607588

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha