ربیعی درباره روایت رد صلاحیت آیت الله هاشمی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینگونه بیانات چه درست باشد و چه نباشد بیش از هرچیز نشان دهنده بی‌سامانی سیاسی و به انحراف رفتن حاکمیت مطلق قانون است.

علی ربیعی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا،‌ علی ربیعی درباره روایت وزیر پیشین اطلاعات در خصوص رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۹۲ گفت: این یک بیماری است که در روابط بین دستگاه استعلام‌کننده و پاسخ‌دهنده شکل گرفته و نشانه بی‌سامانی سیاسی است.

وی افزود: من درباره صحت و سقم این ادعا بی‌اطلاعم. ظاهرا این مساله‌ای بین ایشان و شورای نگهبان است اما اینگونه بیانات چه درست باشد و چه نباشد بیش از هرچیز نشان‌دهنده بی‌سامانی سیاسی و به انحراف رفتن حاکمیت مطلق قانون است.

ربیعی  با تبیین این موضوع که این‌گونه مسائل می‌تواند هشداری نسبت به افزایش ناهنجاری سیاسی در کشور باشد، گفت: اگر این‌گونه مسائل به درستی ریشه‌یابی نشود، حق مردم برای تعیین سرنوشت‌شان در خطر پایمال شدن قرار خواهد گرفت. 

وی ادامه داد: این یک بیماری است که در روابط استعلام‌شونده و دستگاه پاسخ‌دهنده شکل گرفته است و اظهارات وزیر سابق اطلاعات نشان می‌دهد که دستگاه پاسخ‌دهنده استعلام بر اساس تحلیل و به جای پاسخ به استعلام به صورت فراقانونی درصدد مجاب کردن دستگاه هستند.

ربیعی با تاکید بر ضرورت شفاف‌حسازی این اظهارات از سوی شورای نگهبان برای افکار عمومی گفت: ماجرای حضور و تاثیرگذاری وزیر وقت اطلاعات در شورای نگهبان و رد صلاحیت مرحوم هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ برای چندمین مرتبه است که مطرح شده و شورای نگهبان آن را تکذیب می‌کند که این مساله باید به صورت دقیق روشنگری شود.

در همین زمینه:

کد خبر 607584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha