مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تشکیل و سازماندهی تیم‌های سبک جستجو و نجات شهری خبر داد.

امداد و نجات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حیدر کلهری با بیان اینکه تیم‌های سبک جستجو و نجات شهری نقش مهمی در رسیدگی و حضور به موقع در بحران‌ها برعهده دارند، گفت: این تیم‌ها بر پایه الگوهای بین‌المللی و با هدف استفاده از توانمندی‌های شهروندی فعال هستند و می‌توانند به عنوان مکمل تیم‌های جستجو و نجات سنگین شهری که در حال حاضر دو تیم از آن با حضور امدادگران آتش‌نشانی، هلال احمر و ... درمدیریت بحران تهران فعال شده، عمل کنند.

وی با بیان اینکه تیم‌های جست‌وجو و نجات شهری با مشارکت اعضای خانواده بزرگ خانه‌های دوام و ایمنی فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محلات یا همان دوام گروه‌هایی هستند که یکسری آموزش‌ها برای مواقع بحران را فرا گرفته‌اند و از مدت‌ها قبل در سطح مناطق ۲۲ گانه ساماندهی شده بودند، حالا در اجرای این طرح نیز از همین ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه هدف این طرح بهره گیری از ظرفیت نیروهای مستعد و علاقمند در سطح مناطق بیست و دو گانه تهران است، گفت: در فاز نخست اجرای طرح تمامی آقایان علاقه‌مند به حضور در این گروه‌ها می‌توانند با مراجعه به ستادهای مدیریت بحران شهرتهران آمادگی خود را اعلام کنند.

به گفته او، در فاز بعدی پیش‌بینی‌هایی برای استفاده از توان بانوان داوطلب نیز انجام شده که جزئیات آن اعلام می‌شود.

کلهری افزود: آموزش‌های پایه و تخصصی لازم به داوطلبان ازسوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ارائه خواهد شد و این افراد پس از طی دوره به عنوان اعضای گروه‌های جستجو و نجات شهری شناخته می‌شوند.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد: تشکیل و سازماندهی تیم‌های سبک جستجو و نجات شهری نیز بر پایه الگوهای بین‌المللی خواهد بود و آموزش‌ها نیز در همین سطح ارائه می‌شود.

کد خبر 607529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha