دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افزایش تولید نفت به معنای خام فروشی نیست، زیرا تکمیل زنجیره ارزش نیز مورد توجه است.

علی آقامحمدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی آقامحمدی امروز در مراسم گشایش رسمی پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با اشاره به اینکه تلاش برای افزایش طرفیت نفت و گاز پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد، افزود: در اقتصاد مقاومتی بعد از مشخص شدن تحریم‌ها، نقطه ضعف مورد توجه قرار گرفت و بخش نفت در اقتصاد مقاومتی با جزییات مورد توجه قرار گرفته است.    
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تغییرات زیادی اتفاق افتاد و تکنولوژی‌های جدیدی وارد بازار شد. همچنین رقبای جدیدی در تولید خودنمایی کردند از جمله آمریکا که تمام فعالیت‌های ممنوعه تولید نفت را لغو کرد.

وی افزود: روسیه نیز تولید نفت خود را به بالای ۱۰ میلیون بشکه رساند. همسایگان نیز تولید خود را افزایش دادند.

آقا محمدی تاکید کرد: این در حالی است که مصرف جهانی با ورود انرژی‌های جدید در حال کاهش است.  

به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،  تا ۳۰ سال آینده، کشور جوانی هستیم اما ۳۰ سال آینده این فرصت را از دست می‌دهیم. در این ۳۰ سال بزرگترین سرمایه ما نیروی انسانی است تا کشور را به کشور پیر ثروتمند تبدیل کنیم.  

وی ادامه داد: در مطالعه‌ای امکان افزایش تولید نفت تا ۶.۵ میلیون بشکه و در مطالعه ای دیگر تا ۷.۴ میلیون بشکه اعلام شده است.

آقامحمدی با تاکید بر اینکه با افزایش ظرفیت تولید، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار منابع به کشور تزریق می شد، گفت: این منابع می‌تواند توسعه آینده کشور را رقم بزند به شرطی که وارد بودجه دولتی نشود و صرف توسعه کشور شود.  

به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزایش تولید نفت مساوی خام فروشی نیست. گاز اکنون در بالادست کامل شده و در برنامه هفتم پایین دست پتروشیمی تکمیل می‌شود.

صبح امروز، پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار در محل سابق استقرار پژوهشگاه صنعت نفت (منطقه باقرشهر، جنب پالایشگاه تهران) ایجاد شده، نهادی دولتی و غیرانتفاعی است که با هدف توسعه فناوری‌های مرتبط با این صنعت در میان دانشگاه‌ها، مؤسسه‌های تحقیق و توسعه، شرکت‌های خصوصی و بازار و تسهیل فرآیندهای زایشی شرکت‌های متکی بر نوآوری از طریق کانون‌های خلاقیت و شکوفایی، مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری فعالیت می‌کند.

این پارک، مؤسسه‌ای پژوهشی و فناوری مشمول ماده ۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور است که با فعالیت در حوزه ارتقا و تعمیق فناوری، توسعه بازار، اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی تخصصی می‌کوشد فضایی کیفی برای استقرار و هم‌افزایی حرفه‌ای بین شرکت‌های فناور کوچک و متوسط، مراکز فناوری شرکت‌های پیشرو، نمایندگان تخصصی نهادهای پژوهشی و فناوری دانشگاهی و غیردانشگاهی، مراکز رشد و شتابدهی، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، کارگزاران نوآوری باز و مشاوران خبره صنعتی (منتورها) ایجاد کند و مکمل ظرفیت‌های موجود در زیرساخت علم و فناوری کشور در حوزه نفت و گاز باشد.

پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های سازنده میان نقش‌آفرینان زیست‌بوم نوآوری و فناوری این حوزه با شرکت‌ها و واحدهای فناور مستقر در پارک و دیگر  پارک‌های علم و فناوری و مراکز فناوری فعال در کشور خواهد بود.

کد خبر 607505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha