یک شرکت صنایع دستی ایران توانست با غلبه بر موج هجوم صنایع دستی چینی به کشور،  در ترکیه و شانگهای چین محصولات ایرانی را عرضه کند.

صنایع دستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  روابط عمومی آراهنر،  این گروه در سال ۹۹ توانست به رکورد قابل توجهی در زمینه تامین صنایع دستی از همه استان‌های کشور دست پیدا کند. تیم آرا هنر در پنج سال گذشته بیش از  ۱۰۵ سفر با هدف شناسایی و جذب هنرمندان و سفارش محصولات انجام داد. نتیجه این سفرها شناسایی۱۱۰۰ کارگاه صنایع دستی گذشته است که از میان آنها ۳۷۰ کارگاه با کسب استانداردهای مشخص، عضو باشگاه تامین‌کنندگان «آراهنر» قرارگرفتند. از مجموع ۳۷۰ کارگاه، ۱۳۵ کارگاه توسط بانوانی اداره می‌شود که در فضای هنر و صنعت کشور درخشیده‌اند و ۲۲ کارگاه از ۱۳۵ کارگاه نیز از سوی زنان سرپرست خانوار اداره می شود.

در همین سال بیش از ۱۱ هزار و ۱۰۰ نفر با آراهنر به صورت غیرمستقیم کار کرده‌اند که این افراد شامل هنرمندان کارگاه‌های مختلف از سرتاسر ایران هستند.

 نتیجه تلاش برای ارائه محصولات صنایع دستی ایرانی نیز آن بود که فقط در سال ۱۳۹۹، ۳۱۲ هزار و ۶۲۶ قطعه صنایع دستی تولیدی هنرمندان شهرها و روستاهای مختلف ایران در قالب هدایای سازمانی، محصولات صادارتی و تک فروشی به فروش رفته که این عدد معادل آن است که به هر یک از شهروندان کشور ایسلند، یک محصول از صنایع دستی ایرانی هدیه دهیم.

در سال ۱۳۹۹ که یکی از سخت‌ترین سال‌های اقتصادی ایران در ۵۰ سال گذشته بود، هدف اصلی، بقای کارگاه‌های کوچک و بزرگ صنایع دستی و حفاظت از زنجیره تامین به ویژه در مناطق روستایی بود. در این مدت نه تنها هیچ یک از کارگاه‌های تعطیل نشد، بلکه به رشد ۴۲ درصدی در سفارش و تامین محصولات صنایع دستی رسید

در طول سال ۲۰۱۹، تیم «آراهنر» ۲۳۶ روز در چین حاضر بود و برای معرفی صنایع دستی ایرانی و عرضه آن به ۲۶ شهر این کشور سفر کرد و در این سال موفق به فروش ۶۲۸۷۰ قطعه صنایع دستی هنرمندان ایرانی در این کشور شد.

در این سال همچنین فروشگاه صنایع دستی AraHandmade در شهر شانگهای با یک تلاش شبانه روزی افتتاح شد. فروشگاهی با ۱۱۵ متر وسعت در یکی از اصلی‌ترین ورودی‌های مرکز جواهرات شانگهای. از جمله اقدامات زیر ساختی گروه آرا در این سال ثبت شرکت بین المللی در شانگهای و فراهم کردن امکان دپو و جابجایی کالا در هاب شانگهای با هدف ارسال کالا در مسیر جاده ابریشم بود.

حضور در ترکیه هدف بعدی گروه «آرا» بود. برند آرا هندمید از آخرین روزهای سال ۹۹ به صورت آنلاین عرضه کننده محصولات صنایع دستی ایران در این کشور همسایه شده است. اولین محموله ارسال به ترکیه در روزهای پایانی سال ۹۹ به این کشور ارسال شد. با ایجاد زیرساخت‌های لازم، گروه آرا فعالیت خود را در ترکیه به عنوان دروازه ارسال محصولات صنایع دستی به اروپا به صورت آفلاین و آنلاین ادامه خواهد داد.

کد خبر 607293

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha