عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه تعیین نام دو روز به نام روز پاکبانان و باغبان در تقویم شهری ثبت شود، گفت: تعیین این روزها می‌تواند در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود. در صحبتی هم که با مسئولان شهرداری داشتم، سازمان‌ مدیریت پسماند و سازمان بوستان‌ها موافقند که روزی در اردیبهشت به نام این دو قشر ثبت شود.

شورای شهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازمعاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، سید آرش حسینی میلانی صبح امروز در سیصد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی یک فوریت طرح «الزام » گفت: دو قشر زحمتکش و بسیار موثر در نگهداشت شهر تهران، باغبانان و پرسنل فضای سبز و همچنین پاکبانان و نیروهای خدماتی در حوزه لایروبی و مرکز دفن و پالایش آرادکوه هستند.

وی ادامه داد: سنتی در شهرداری وجود داشته که از این دو قشر تقدیر می‌شده است اما این سنت حسنه بعضاً در سال‌هایی مورد فراموشی و غفلت قرار گرفته و البته برخی شهرداران هم به این مسئله اهتمام جدی داشته‌اند.

این عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد این طرح آن است که دو روز به نام روز پاکبانان و باغبان در تقویم شهری ثبت شود، اظهار داشت: تعیین روز آن می‌تواند در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث قرار گیرد. در صحبتی هم که با مسئولان شهرداری داشتم، سازمان‌ مدیریت پسماند و سازمان بوستان‌ها موافقند که روزی در اردیبهشت به نام این دو قشر ثبت شود.

به گفته حسینی میلانی، همانطور که روز و هفته تهران را در تقویم شهری داریم، این دو مناسبت مهم نیز باید گرامی داشته شوند چراکه شهر تهران بسیار مرهون زحمت‌های دو قشر باغبانان و پاکبانان در حفظ و نگهداشت فضای سبز و نظافت شهری است.

سپس حجت نظری پرسید با توجه به اینکه اتفاق خوبی است و باید قدردان تمام زحمات پرسنل، به‎ویژه عزیزان حوزه پسماند بود اما چطور قرار است این کار را بکنیم؟

او ادامه داد: چون نامگذاری روزها مستلزم تصویب شورای فرهنگ عمومی است. آیا مصوبه خود را به شورای فرهنگی می‌فرستیم با خود مستقل عمل می‌کنیم؟

احمد مسجد جامعی نیز متذکر شد: سابقا روزی به نام روز گل و گیاه را بصورت ملی در  ۲۵ خرداد تصویب کردیم. آیا همین برای روز باغبان کافی است یا اینکه روز باغبان را اضافه کنیم.

مسجد جامعی افزود: نکته دیگر اینکه می‎توانیم در صحن شورا تعیین روز را عملی و تصویب کنیم و نیاز نیست وارد پروسه‎های طولانی شویم. کافیست خود کمیسیون روز را تعیین و اعلام کند.

زهرا صدراعظم نوری هم در اهمیت این موضوع گفت دو مورد از خدمات بزرگ ویژه شهرداری یکی نظافت و دیگری نگهداشت و توسعه فضای سبز است.امروز بیش از ۳۵ هزار نفر از نیروهای شهرداری در این دو حوزه بصورت مستقیم فعالیت می‎کنند. ضمن اینکه در کنارشان صدها نفر دیگر هم فعال هستند.

این طرح بدون مخالف به رای گذاشته شد و با ۱۵ رای موافق به تصویب رسید.

کد خبر 607287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha