یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی در بخشی از اراضی حریم جنوبی رشته کوه توچال را به تصویب رساندند.

توچال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، در جریان سیصد و یکمین جلسه شورای شهر تهران بررسی یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی در بخشی از اراضی حریم جنوبی رشته کوه توچال» در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت.

سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست شورا با قرائت گزارش این طرح گفت: این طرح الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی در بخشی از اراضی حریم جنوبی رشته کوه توچال است. در ماده ۶۰ برنامه سوم توسعه، شهرداری را ملزم کردیم برای حفظ میراث طبیعی در بخش روددره‌ها و حریم جنوبی توچال اقداماتی را انجام دهد.

او افزود:‌ پدیده کرونا باعث اقبال زیادی به این منطقه شد و مطالعاتی نیز در آن قسمت انجام و مشخص شد که لکه‌های باقی مانده به ویژه در محدوده میان بند که بخشی از اراضی گلابدره و بخشی از بند یخچال را شامل می‌شود تنوع زیستی بسیار قابل اهمیتی دارند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: این طرح برای حفاظت فیزیکی از این منطقه با همکاری شهرداری و اداره کل جنگلبانی تنظیم شده است و امیدواریم در بحث حفاظت این همکاری مشترک صورت گیرد.

یک فوریت این طرح با ۱۷ رای موافق اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

کد خبر 607279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha