مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از راه اندازی دبیرخانه شهر ملی هنرهای سنتی با محوریت رشتی‌دوزی در رشت و ایجاد ظرفیت صادراتی و برندینگ ملی در استان خبر داد.

رشتی دوزی

«فرزاد رشیدی» به همشهری آنلاین گفت: سیاست اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در حمایت از هنرهای ملی سنتی، از طریق واگذاری عملکردها و برنامه‌ها به شهرداری‌ها و فرمانداری‌های استان معطوف شده است.

 وی اضافه کرد: همگرایی مدیریت شهری برای ارتقا برند رشتی دوزی رشت، با استفاده از ظرفیت و منابع شهری برای توسعه پایدار صنایع دستی است. در این راستا استفاده از المان‌های شهری برای نام گذاری معابر و میادین با عنوان رشتی دوزی، ایجاد بازارچه‌های دائمی و نمایشگاه‌های سراسری صنایع دستی در پارک‌ها و میادین شهری از جمله برنامه‌هایی است که اجرای آنها بعد از واگذاری بر عهده این نهادها واگذار شده است.

معاون صنایع دستی گیلان افزود: شهرهای ثبت ملی شده استان در اختیار شهرداری‌ها و روستاهای ثبت ملی به فرمانداری‌ها سپرده شدند تا از منابع و اعتبارات محلی و استانی مورد حمایت مالی و توسعه‌ای قرار بگیرند.

رشیدی اظهار کرد: با ثبت جهانی چادر شب بافی روستای قاسم آباد رودسر و ثبت ملی روستاهای ارده شهرستان رضوانشهر با محوریت شال‌بافی، روستای جیرده شهرستان شفت با محوریت سفالگری سنتی، روستای عنبران‌ محله شهرستان آستارا با محوریت گلیم ‌بافی و روستای شالما شهرستان ماسال با محوریت چوب ‌تراشی زمینه برای ایجاد ظرفیت‌های صادراتی و راه اندازی برندینگ ملی صنایع دستی گیلان فراهم شده است.

به گزارش همشهری، مراسم اعطای گواهی‌نامه ثبت ملی روستاها و شهرهای صنایع‌دستی ایران به چهار روستا و شهر رشت، پانزدهم دی ماه سال گذشته توسط وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کاخ‌ موزه نیاوران برگزار شد.

کد خبر 607256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha