جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
۰ نفر

در جنوب‌شرقی قله پهنه «حصار» (پهنه سار)، روستای «سنگان» قرار دارد. این روستا از توابع بخش «کن» در دهستان «سولقان» بوده و نام محلی‌اش «سنگون» است.

سنگان

همشهری آنلاین _ مریم باقرپور: سنگان منطقه‌ای کوهستانی و سنگی در شمال غرب تهران، در سمت چپ آزادراه تهران ‌ـ شمال، ۷ کیلومتر بالاتر از سولقان و ۲۰ کیلومتر پیش از «تالون» قرار دارد و به ۳ محله سنگان پایین، سنگان وسط و سنگان بالا تقسیم می‌شود. این روستا برای بسیاری از کوهنوردان محبوب است. چون مسیر مناسبی برای صعود به قله پهنه حصار به شمار می‌آید. از سویی به دلیل وجود منطقه‌ای بکر با باغ‌های فراوان، مسیر بسیاری از گردشگران است. به همین دلیل در روستای سنگان بالا از سال ۱۳۹۴، اقامتگاه بومگردی با نام «ارگ سنگی سنگان» ساخته شد که محل استقرار گروه‌های کوهنوردی داخلی و خارجی است. این ارگ در منطقه‌ای به نام «کدردر» از «نوشار دره» در فاصله حدود ۳ کیلومتری از آبشار بزرگ سنگان قرار دارد. ارگ سنگی سنگان ۲ ساختمان قدیمی با ظرفیت ۱۵ و ۱۰ نفر دارد.

این بومگردی علاوه بر بخش اقامتی از امکاناتی مانند سایت موزه «گیاهان دارویی» برخوردار است که علاوه بر امکان آشنایی مراجعه‌کنندگان با گیاهان دارویی، خرید نیز می‌توانند داشته باشند. بخش صنایع‌دستی و سایت پرورش «زنبور عسل» اقامتگاه هم فعال است و مهمانان می‌توانند از آنها دیدن کنند و در تهیه عسل و ساخت صنایع‌دستی در کنار هنرمندان روستا مشارکت داشته باشند. برای رسیدن به اتاق‌های این اقامتگاه حدود ۱۰۰ پله وجود دارد. به همین دلیل چندی بعد ۲ کلبه چوبی بوم‌گردی دیگری در این روستا در زمینی به وسعت ۵ هزارمترمربع ساخته شد که ظرفیت پذیرش ۱۰ نفر را دارد. در حیاط این اقامتگاه نیمکت‌های چوبی قرار داده شده است تا مسافران در سایه درختان استراحت کنند و از فضای کوهستان لذت ببرند.

کد خبر 607239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha