رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: به احتمال زیاد دوشنبه یا سه‌شنبه محموله‌ای حاوی یک میلیون دوز واکسن به دستمان می‌رسد.

واكسن كرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر صادق تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۴ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۸۰۷ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۷۶۵ هزار و ۲۱۳ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند. براین اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۶۱ هزار و ۲۰ دوز رسید.

تبریزی درباره علل توقف موقتی واکسیناسیون کرونا در ایران توضیح داد: تولیدکنندگان واکسن کرونا علی‌رغم اینکه ما قرارداد خرید واکسن را نهایی و پول آن را پرداخت کرده‌ایم اما بدعهدی کردند و محموله‌های واکسن به موقع به دستمان نرسید.

وی بیان کرد: مقرر شده است تا پایان هفته و به احتمال زیاد دوشنبه یا سه‌شنبه محموله‌ای حاوی یک میلیون دوز واکسن به دستمان می‌رسد. البته تا محموله‌ای به ایران نرسد، نمی‌توان به دقت اظهارنظر کرد. چون پیش از این هم مواردی مشاهده کرده‌ایم که برنامه ارسال محموله هنگام بارگیری تغییر کرده است.

تزریق دوز دوم در اولویت است

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درباره اینکه برخی افراد بالای ۷۰ سال با وجود ثبت نام هنوز واکسن یا پیامک تزریق دریافت نکرده‌اند، گفت: موجودی واکسن برخی استان‌ها صفر شده است اما موجودی واکسن بیشتر استان‌ها صفر نیست و واکسن‌های موجود برای دوز دوم تزریق می‌شوند و ما تزریق دوز اول را تا زمان رسیدن محموله واکسن متوقف کرده‌ایم.

تبریزی افزود: شامگاه پنج‌شنبه شب محموله واکسنی حاوی ۱۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک وی وارد کشور شد که این محموله برای تزریق دوز دوم مورد استفاده قرار می‌گیرد و با ورود محموله جدید واکسن، ما تزریق واکسن گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال را تکمیل می‌کنیم و بعد زمان واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۶۵ سال اعلام می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درباره فاصله بین دوز اول و دوم واکسن‌ها بیان کرد: فاصله بین دوز اول و دوم واکسن اسپوتنیک‌وی ۴ تا ۱۲ هفته، سینوفارم بین ۴ تا ۸ هفته و آسترازنکا ۳ تا ۴ ماه است.

تبریزی گفت: تا آخر خرداد واکسن ایرانی برکت مجوز مصرف داوطلبانه می‌گیرد و پس از دریافت مجوز بر اساس اولویت‌بندی‌ها و در قالب‌های گروه‌های سنی تزریق می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت افزود: واکسن ایرانی برکت از واکسن‌های دیگر چیزی کم ندارد. عوارض اندکی دارد ولی مشکلی از نظر مصرف نخواهد داشت.
 

کد خبر 607165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    0 0
    واکسن ایرانی اگر به تایید بهداشت جهانی برسد شاید.نه تایید خانم هنرپیشه نه تایید ورزشکارو...